Tato webová stránka používá cookies. Cookies mohou být použity pro marketingové účely, statistické a přizpůsobení služeb individuálním potřebám uživatele. Používáním souhlasíte s použitím souborů cookie.
0 0,00 CZK s DPH
Poslední přidané položky
Celkem
0,00 CZK s DPH 0,00 CZK bez DPH
Přejít do košíku
Hlavní stránka BM CATALYST
Sdílet stránku Odesílatel Email příjemce Vzkaz

BM CATALYST

Země původu: Velká Británie (Bulwell)
Rok Založení: 1966
Web: http://www.bmcatalysts.co.uk/

 

BM CATALYST – abychom mohli dýchat čistý vzduch

Britská společnost BM CATALYST patří v současnosti k předním producentům automobilových dílů. Sázka na vysoce kvalitní materiály, využívání nejmodernější techniky, vlastní vývoj a prvotřídní zákaznický servis – to vše je nedílnou součástí firemní filozofie. Je to rovněž důvod, proč je BM CATALYST největším evropským producentem katalyzátorů, filtrů pevných častíc, výfukových potrubí a DPF tlakových trubek.
 

O BM CATALYST 


Když se dva blízcí přátelé - Alf Belton a Eric Massey – rozhodli uskutečnit svůj sen a založili společný podnik, stalo se tak ve stejný den, kdy Anglie slavně porazila Německo 4:2 ve finále mistrovství světa ve fotbale. Psal se rok 1966 a na počátku byla pouze malá dílna s pěti zaměstnanci, která sídlila v městečku Bulwell v hrabství Nottinghamshire a poskytovala služby především klientům z blízkého okolí. V názvu společnosti B&M Tyres se až dosud odrážejí jména jejích dvou zakladatelů.
Hlavním oborem podnikání nově vzniklé firmy byla původně montáž pneumatik. 
Na konci 60. let 20. století Velká Británie zavádí nové povinnosti a standardy týkající se provozu motorových vozidel. Tato opatření se mj. vztahovala i na používání pneumatik, což malé společnosti přineslo nové zakázky, odbytiště i nemalé zisky a v konečném důsledku vedlo k podstatnému rozmachu jejího dosavadního podnikání.
Legislativní změny navíc firmě umožnily obohatit svůj poněkud chudý sortiment o novou položku - o výfuky. Dnes se jedná o obchodní divizi společnosti s názvem Belton Massey Ltd. 
Dalším klíčovým bodem v rozvoji společnosti pak byla v roce 1993 další zákonná opatření, která úzce souvisela se zpřísněním emisních limitů. Požadavek, že v žádném automobilu nesmí chybět katalyzátor, otevřel cestu ke vzniku současné podoby BM CATALYST
 

Portfolio BM CATALYST


Dnes je tato společnost největším nezávislým evropským producentem katalyzátorů, filtrů pevných částic (DPF) a trubiček k DPF. Mezi další výrobky ze svého sortimentu, které nabízí pod značkou BM CATALYST, patří rovněž výfukové svody.
Svoje produkty britská firma exportuje do více než 35 zemí po celém světě a její roční produkce přesahuje 600 000 kusů. BM Catalyst svými výrobky zásobuje přední světové automobilky, mezi nimiž nechybějí Alfa Romeo, Audi, Bentley, BMW, Chevrolet, Chrysler, Citroën, Dacia, Daewoo, Daihatsu, Dodge, Ferrari, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Iveco, Jaguar, Kia, Lancia, Land Rover, Lexus, Lotus, Mazda, Mercedes, MG, Mini, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Porsche, Renault, Rover, Saab, Seat, Subaru, Suzuki, Toyota, Volkswagen, Volvo, ale ani tuzemská Škoda.
V rámci posilování významu značky vedení společnosti do budoucna počítá s expanzí do dalších zemí a současně sází na vývoj nových produktů. To vše při zachování vysoké úrovně kvality, dlouhodobé spolehlivosti a běžné cenové dostupnosti pro koncového spotřebitele.
 

Katalyzátory


Katalyzátor je zařízení, jehož účelem je snižovat množství výfukových plynů. Ty vznikají během procesu spalování paliva u motorových vozidel a pro lidské zdraví jsou toxické. První katalyzátory začaly automobilky montovat do svých vozů na konci 70. let 20. století. Dnes tvoří tyto výrobky povinnou součást výfukové soustavy každého automobilu.
V katalyzátoru dochází k přeměně uhlovodíků, oxidu uhelnatého (CO) a oxidů dusíku (NOx) na jiné látky, které jsou zcela neškodné. Jde o chemický proces, který nastává v prostředí, kde se teplota optimálně pohybuje v rozpětí od 300 do 600 °C. Reagují při něm vzácné drahé kovy (palladium, platina a rhodium) přítomné v katalyzátoru a vznikají oxid uhličitý a vodní pára. Tomuto procesu se říká katalýza a odtud také samotný název katalyzátor.
U zážehových motorů se používá řízený katalyzátor, do vozů se vznětovým motorem se instalují katalyzátory neřízené. Další možné rozdělení katalyzátorů je podle druhu reakce, která probíhá uvnitř:
  • třícestné (oxidačně-redukční),
  • oxidační,
  • redukční.
V současnosti nejrozšířenějším typem na automobilovém trhu je řízený třícestný katalyzátor.

Renomované katalyzátory značky BM CATALYST jsou zhotovené z keramiky, respektive jsou opatřeny keramickou vložkou s voštinovou strukturou a povrchem, na němž jsou naneseny vzácné kovy. Na rozdíl od katalyzátorů kovových je jejich velkou výhodou nižší pořizovací cena.
 

Filtry pevných částic


Filtry pevných částic, označované často jako DPF (z angl. Diesel Particulate Filter), jsou určeny pro vozidla s dieselovým motorem. Jejich hlavní funkcí je odstraňování drobných prachových částic (PM – z angl. Particulate Matter) z výfukových plynů. Velikost těchto prachových zrnek se pohybuje v rozpětí od 0,01 do 0,05 mikronů, přičemž na lidské zdraví mají fatální dopad, neboť jsou karcinogenní.
Filtr pevných částic si lze představit jako velmi jemné sítko nebo porézní mřížku s neprůchozími kanálky, v nichž se mikročástice zachytávají mechanickou cestou. Zde se hromadí a následně - po zahřátí motoru na teplotu 300–500 °C - jsou spalovány přímo ve filtru.
Filtry pevných částic se nejčastěji vyrábějí z karbidu křemíku. Druhým používaným materiálem je kordierit. Ten je velmi spolehlivý a současně teplotně stabilní.
Povinné používání těchto filtrů pro vznětové motory je podmíněno neustále se zpřísňujícími emisními normami, konkrétně je tento požadavek přímo zakotven v emisní normě EURO 5, která platí od září 2009.
 

Trubičky k DPF


BM CATALYST od roku 2016 nabízí vlastní sérii tlakových trubek DPF. Jsou vyrobeny z kovu a spojují jednotku DPF se snímačem tlaku DPF. Díky tomu lze přesně určit vstupní a výstupní tlak DPF.
 

Svody


Výfukové svody najdeme uchycené na hlavě motoru; mohou se zásadním způsobem podílet na jeho výkonu. Jde o první část výfukového systému, která se nachází přímo za motorem a ústí do předního výfukového potrubí nebo je napojena přímo na katalyzátor. V podstatě jde o sběrné potrubí, které optimálním způsobem odvádí spaliny od jednotlivých válců, a to bez ohledu na jejich počet.

Kromě katalyzátorů, filtrů pevných částic, trubiček a svodů nechybí v nabídce britského výrobce ani samostatné snímače diferenčního tlaku DPF, tlakové potrubí, výfukové trubky, vlnovce výfuku a kompletní montážní sady výfuku.