Tato webová stránka používá cookies. Cookies mohou být použity pro marketingové účely, statistické a přizpůsobení služeb individuálním potřebám uživatele. Používáním souhlasíte s použitím souborů cookie.
0 0 CZK s DPH
Poslední přidané položky
Celkem
0 CZK s DPH 0 CZK bez DPH
Přejít do košíku
Hlavní stránka BM CATALYST

Země původu: Velká Británie (Bulwell)
Rok Založení: 1966
Web: http://www.bmcatalysts.co.uk/

BM Catalyst – katalyzátory a filtry pevných částic

BM Catalyst je největším výrobcem katalyzátorů a filtrů pevných částic v Evropě. Své výrobky dodává nejenom do prvovýroby největších automobilek, ale rovněž na trh s náhradními díly, kde si je mohou koupit koncoví zákazníci a automechanici. Při výrobě vychází z desítek let zkušeností a přináší stále efektivnější řešení. Už současný prémiový filtr pevných částic BM Catalyst má účinnost 99 %, a plní tak perfektně emisní normy i vysoké nároky zákazníků. Kvalita a efektivita jednotlivých produktů spolu přímo souvisí, díky čemuž může BM Catalyst dodávat také účinné katalyzátory a jednotlivé části výfukového potrubí. Všechny komponenty jsou navrhovány tak, aby byly nejenom účinné, plnily potřebné normy, a zároveň zachovávaly výkon motoru.

Katalyzátory BM Catalyst jsou maximálně účinné

Katalyzátory BM Catalyst jsou velmi oblíbené zejména pro svou vysokou kvalitu, díky níž vydrží v provozu výrazně déle než některé konkurenční. Emisní normy v Evropské unii plní katalyzátory BM Catalyst už od roku 1993, a dnes jsou dokonce účinnější než vyžaduje nejpřísnější unijní norma EURO VI. Jejich vývoj jde přesto neustále kupředu, aby v nich docházelo ke správným chemickým reakcím. V praxi fungují katalyzátory BM Catalyst stejně jako jiné, jsou však vyráběny z kvalitnějších materiálů, díky čemuž mají vyšší účinnost a výfuky tak vypouští do ovzduší menší množství škodlivých látek.

Info: Katalyzátor přeměňuje škodlivé látky (uhlovodík, oxid uhelnatý a oxid dusíku) na minimálně škodlivé lidskému zdraví. Během procesu při teplotě 300 – 600 °C reagují vzácné kovy, a dochází k přeměně výparů na oxid uhličitý a páru. U zážehových motorů jsou instalovány katalyzátory řízené, zatímco do vznětových neřízené. Katalyzátory lze také rozdělit na třícestné, oxidační a redukční, přičemž nejvyužívanější je první z nich, tedy třícestný.

BM CATALYST - katalyzátor

Filtry pevných částic BM Catalyst s účinností 99 %

Filtry pevných částic (zkráceně DPF) BM Catalyst přispívají velkou měrou k přežití dieselových motorů, kterým pomalu hrozí zánik. Zejména v Evropské unii znemožňují jejich další výrobu přísné emisní normy, což vedlo u řady automobilek k jejímu ukončení, zatímco jiné se ji rozhodly zachovat. A právě BM Catalyst stále nachází nové způsoby, jak udělat filtry pevných částic ještě efektivnější, aby došlo ke snížení vypouštěných emisí na minimum. K výrobě filtrů pevných částic přitom BM Catalyst využívá dva hlavní materiály, a to minerál cordierite, nebo karbid křemíku.

Info: Filtr pevných částic je v podstatě sítko, které zachytává mikroskopické částice prachu z výfukových plynů. Používány jsou pouze u aut s dieselovými motory, ať už se jedná o osobní, užitkové, nebo nákladní. Ke spalování částic dochází v momentě, kdy je motor zahřátý na teplotu 300 – 500 °C, nejvyšší účinnost mají přitom filtry z karbidu křemíku, cenově dostupnější jsou pak DPF s vložkou z cordieritu. Používání filtrů pevných částic je u dieselových aut povinné, a nejpřísnější normy přitom platí v EU.

BM CATALYST - DPF - Filtr pevných částic

Filtry pevných částic SiC z karbidu křemíku BM Catalyst

Karbid křemíku se vyznačuje velmi vysokou tvrdostí, odolností proti tepelným výkyvům, a nízkou tepelnou roztažností, díky čemuž mají DPF od BM Catalyst podstatně delší životnost než jiné. Vlastnosti materiálu se rovněž zasluhují o vysokou účinnost filtru, který zachytí 99 % částic. Zároveň pak mají vyšší tepelnou vodivost, lépe odolávají korozi i jiným nepříznivým vlivům, a jsou mechanicky odolnější proti prasknutí monolitu (hlavní výplň filtru, v níž jsou malé kanálky).

Teplota tání je dokonce 2 700 °C, takže fungují zcela efektivní i při dlouhodobé extrémní zátěži. Hned po diamantu se také jedná o nejpevnější materiál, a je tak velmi nepravděpodobné, že by došlo k jeho poškození. Z těchto důvodů jsou v prvovýrobě využívány primárně filtry pevných částic z karbidu křemíku, které samotný výrobce označuje za prémiové, a dává na ně záruku 3 roky. Filtry s karbidem křemíku od BM Catalyst jsou ve vozech jako Mercedes-Benz, Volkswagen, Volvo, Mitsubishi, ale také Citroen, Fiat, Ford, Alfa Romeo apod.

Filtry pevných částic z cordieritu BM Catalyst

Minerál zvaný cordierite umí přirozeně odfiltrovat velké procento částic a je tepelně stabilní, čímž je dalším materiálem vhodným k efektivní filtraci škodlivin. BM Catalyst ho využívá k výrobě filtrů pevných částic, u nichž zákazníci preferují nižší cenu při zachování velmi dobrých vlastností. Například filtrační účinnost dosahuje až 95 %, zatímco životnost několika let. I z tohoto důvodu jsou filtry se složkou cordieritu určeny pro aftermarket, tedy trh se značkovými náhradními díly. Zákazníky nachází zejména u koncových zákazníků, kteří už nechtějí do starších vozů příliš investovat.

Výfukové potrubí BM Catalyst

Výfukové potrubí BM Catalyst zahrnuje přední trubky, které jsou napojeny na svody vedoucí z válců, a připojovací potrubí, co se nachází typicky mezi katalyzátorem a filtrem pevných částic. Velmi důležitá je rovněž tlaková tzv. trubka DPF, která je relativně úzká, a přesto musí vydrž extrémní tlak u silnějších motorů. V důsledku vývoje je navržena a vyrobena z materiálu, jehož vlastnosti předchází ucpání. BM Catalyst dodává tyto trubky buď navařené k filtru pevných částic, nebo se závitem, takže je lze zakoupit samostatně a zašroubovat. Dohromady trubky vytváří funkční soustavu komponentů ve výfukovém ústrojí, které je pod značkou stejného výrobce maximálně účinné.

BM CATALYST - potrubí k DPF
Akce listopad
BATERIE FUTURETECH