Tato webová stránka používá cookies. Cookies mohou být použity pro marketingové účely, statistické a přizpůsobení služeb individuálním potřebám uživatele. Používáním souhlasíte s použitím souborů cookie.
0 0,00 CZK s DPH
Poslední přidané položky
Celkem
0,00 CZK s DPH 0,00 CZK bez DPH
Přejít do košíku
Sdílet stránku Odesílatel Email příjemce Vzkaz

DRI

Země původu: Dánsko (Ørbæk)
Rok Založení: 1979
Web: http://www.dri.dk/

 

 

DRI – kvalita a spolehlivost za výhodnou cenu



Nic netrvá věčně, ani láska k jedné slečně, jak praví klasik. Již naši středověcí předkové se museli ke svým nástrojům chovat velmi šetrně. Například meče se předávaly z generace na generaci. Až dosloužily, majitel je nechal překovat na jinou zbraň či nějaký užitečný nástroj. Ale ještě předtím, než nástroj zcela pozbyl schopnost vykonávat svou funkci, se jej jeho majitel pokusil mnohokrát znovu uvést do původního stavu, aby jej mohl opět používat. Dnes se tomuto procesu říká repasovaní a funguje v mnoha oblastech. I v automobilovém průmyslu. Jedním z důkazů je renomovaná značka DRI.
 

DRI – evropská jednička v repasování autodílů


DRI se specializuje na repasování automobilových dílů již od roku 1979. V současné době patří k evropským lídrům na trhu s tímto zbožím a díky široké síti velkoobchodů pokrývá svými produkty většinu zemí Starého světa.
Starší automobilové součástky DRI repasuje výlučně ve vlastních továrnách, které se nacházejí v různých částech Evropy. Všechny výrobky, které projdou tímto obnovujícím procesem, vyhovují standardu OE. Celý postup od sesbírání, rozebrání a očištění vhodných dílu přes výměnu vadných částí až po výstupní kontrolu podléhá přísným opatřením a normám. Široký sortiment značky DRI zahrnuje komponenty pro vozidla osobní i užitková. Najdete v něm mj. startéry, alternátory, převodky řízení, sloupky řízení, servočerpadla, kompresory klimatizace, ventily aj.
 

BORG Automotive Group - stručný průvodce po historii firmy


Značka DRI patří do nadnárodní skupiny BORG Automotive Group, která má svoje hlavní sídlo v dánském Silkeborgu. Moderní výrobní závod a distribuční centrum firmy se nachází v polském městě Lublin.
Zakladatelem společnosti BORG Automotive Group se stal ve věku pouhých 25 let Søren Toft Jensen. Původně – to bylo přesně v roce 1975 – si otevřel malou dílnu na opravu automobilů. Ta se záhy začala rozrůstat, když se ukázalo, že opravy startérů a alternátorů jsou odvětvím, které má výrazný ekonomický potenciál.
V současné době se jedná o firmu s již více než 1 000 zaměstnanců v pobočkách v řadě evropských zemí. Konkrétně působí v domovském Dánsku, dále v Belgii, ve Velké Británii a v Polsku.
BORG Automotive Group je jednou z největších společností působící v automobilovém průmyslu, která je zaměřena na opravy již vyřazených autodílů. V oblasti repasování se může pochlubit více než 40 let zkušeností.
Nejdůležitější část sortimentu dánského výrobce stále tvoří startéry a alternátory, které se zasloužily o rozmach a hospodářský rozkvět firmy. Od roku 2004 se k nim navíc přidávají kompresory pro automobilové klimatizace a o dva roky později se v portfoliu součástek značky BORG objevují také brzdové třmeny.
 

Startéry – rozjezd je to nejdůležitější


Startér je nezbytnou součástí motoru, která jej uvádí do chodu. Motory, které samy o sobě nejsou schopny vyvinout dostatečný počáteční točivý moment, používají startér právě z tohoto důvodu. Startér dokáže překonat odporu motoru, roztočit setrvačník, zajistit urychlení otáček a rozpohybovat klikovou hřídel tak, aby mohlo dojít ke spalovacímu procesu. Nejčastěji se u vznětových a zážehových motorů využívají startéry elektrické.
Startéry se vyskytují v mnoha různých variantách. Navzájem se liší konstrukcí, mohou být např. s reduktorem i bez něj; dále rozeznáváme startéry axiální atd. Hlavní díly startéru tvoří břemenové víko (slouží k uchycení k bloku motoru), dále zadní víko, rotor, stator, pouzdro, spínací cívka, držák uhlíků a volnoběžka. A právě tyto součástky, pokud jsou velmi opotřebované, bývají nejčastější příčinou závady startéru. Platí to zejména pro uhlíky, rotor, pouzdro, volnoběžku či vadný usměrňovací diodový blok.

 

Alternátory – aby autu nechyběla šťáva


Alternátor zajišťuje přeměnu kinetické energie rotačního pohybu nastartovaného motoru na energii elektrickou. Alternátor v autě tedy - zjednodušeně řečeno - vyrábí střídavý elektrický proud, který později mění polovodičové usměrňovací diody na proud stejnosměrný. Přenos výkonu motoru na alternátor je zajištěn pomocí řemene, a to buď klínového, nebo plochého drážkového. Řemen se napíná za pomocí kladek.
Dalším nezbytným komponentem je regulátor napětí, jenž má za úkol stabilizovat případné výstupní napětí z alternátoru. To se mění a kolísá v závislosti na odběru jednotlivých zařízení a pravidelnosti chodu motoru. Pokud alternátor coby zdroj elektrické energie z nějakého důvodu selhává, plní tuto funkci autobaterie.
I z tohoto důvodu je alternátor jednou z nejdůležitějších součástek ve vozidle. Nejenže elektřinou, kterou produkuje, dobíjí autobaterii, ale také pohání veškeré elektronické asistenty a řídicí systémy automobilu. Díky alternátoru tak funguje nejen ovládání vstřikovacích ventilů, ale také autorádio, světla, elektricky stahovatelná okna nebo blinkry.

Převodka řízení – umožní vám vždy a za všech okolností zahnout


Převodka je jednou z hlavních součástí řízení. Tento komponent funguje tak, že otáčivý pohyb volantu pomocí posuvných spojovacích tyčí zajistí vychýlení kol automobilu do stran. Řidič tím pádem snadno dokáže udržet nebo změnit směr řízení. Převodek existuje několik různých typů podle druhu převodů. Konkrétně rozeznáváme:

Šnekové
S volantovým hřídelem hlavní řídicí páky je propojen šnekový segment, na který se přenáší otočný pohyb volantu. S tímto typem převodky se lze setkat nejčastěji u nákladních vozidel.

Hřebenové
Často používaný typ převodek s jednoduchou konstrukcí. Funguje tak, že pastorek umístěný ve skříní řízení zabírá šikmým ozubením na ozubenou tyč. Ta je přitlačena k pastorku pružinou, což vymezí vůli ozubení. Posun tyče, která je propojena s řídicími tyčemi, je realizován otočením volantu, což ve výsledku vyvolává plynulé otáčení kol.

Maticové
U těchto převodek řízení se matice připevněná k hlavní páce řízení pomocí čepu pohybuje po závitu šroubu. Tento typ převodky lze najít např. u traktorů.

 

Pokud zvolíte náhradní díly DRI, víte, že:

 

  1. Všechny díly renovují, ve vlastních továrnách v Anglii, Belgii a Polsku
  2. Všechny výrobky splňují OE-standard
  3. Silná značka a kompletní vlastní systém štítků
  4. Prodejní síť po celé Evropě
  5. Nabízí rychlou a flexibilní logistiku s nejširším sortimentem.