Tato webová stránka používá cookies. Cookies mohou být použity pro marketingové účely, statistické a přizpůsobení služeb individuálním potřebám uživatele. Používáním souhlasíte s použitím souborů cookie.
0 0,00 CZK s DPH
Poslední přidané položky
Celkem
0,00 CZK s DPH 0,00 CZK bez DPH
Přejít do košíku
Sdílet stránku Odesílatel Email příjemce Vzkaz

FEBI

Země původu: Německo (Ennepetal)
Rok Založení: 1844
Web: http://www.febi.com/

 

Založení společnosti FEBI připadá na rok 1844, kdy zahájila svou činnost v německém Ennepetalu. Jméno získala po svém zakladateli - Ferdinandu Bilsteinovi, který už měl tou dobou za sebou značné zkušenosti s prací v soustružně a kovárně svého otce Johanna-Henricha Bilsteina.

Kdy to všechno začalo

Na počátku své více než 170leté historie, někdy kolem roku 1850, se FEBI ve výrobě zaměřila především na železářské nástroje, například pily, dláta či řetězy, ale také na nůžky či příbory.

Teprve po 1. světové válce soustředila FEBI svou pozornost na automobilový trh. Jedněmi z prvních výrobků, které byly v roce 1921 představeny veřejnosti na autosalonu v Berlíně pod značkou FEBI, byly čepy listových per pro nákladní vozy. Pro firmu to znamenalo nebývalý úspěch, který způsobil ve světě automobilových odpružení bezmála malou revoluci.

Rychlý rozvoj firmy náhle přerušila válka. Po jejím konci v roce 1945 firma FEBI začínala prakticky znova a od nuly. Zničené poválečné Německo potřebovalo opět vybudovat lehký průmysl, a tak FEBI se nejprve částečně vrátila k tomu, co dělala ještě před válkou a s čím měla největší zkušenosti: k výrobě kuchyňského a kancelářského zboží, jako byly např. řezačky, mlýnky, zapalovače apod.

Kolem roku 1950, když automobilový trh začal konečně ožívat, značka svoje portfolio opět rozšířila - nejprve na osobní, později i na nákladní vozy. FEBI zásobuje trh s náhradními autodíly svými svislými čepy, šrouby náprav, maticemi kol a mnohými dalšími komponenty.

Další vývoj neponechává Ferdinand Bilstein náhodě a se svým společníkem Arnoldem Siekermannem řídí expanzi firmy. V roce 1956 v Eifelu, přímo v srdci německé vrchoviny, zakládají novou divizi Bilstein & Siekermann GmbH & Co KG, zaměřenou na výrobu dílů pro rozvíjející se automobilový průmysl. O tři roky později již nová montážní hala i přilehlé kanceláře zaměstnávají 50 lidí.

Velký rozvoj společnosti FEBI přináší období 1990 až 2010, během nichž firma rozšiřuje své impérium a otevírá řadu nových poboček, např. ve Velké Británii, v Itálii, ve Francii, v Srbsku, Španělsku a naposledy v Turecku.

Podařený vstup do 21. století

V současné době FEBI zaměstnává již přes 1 600 lidí a má svoje pobočky v bezmála sedmdesátí zemích po celém světě. Jde tak o jednoho ze stěžejních dodavatelů náhradních dílů nejen v domovském Německu, ale i v celosvětovém měřítku. Zajišťuje díly pro prvovýrobu prakticky všech předních světových výrobců automobilů, jako jsou např. Alfa Romeo, BMW, Citroën, Fiat, Ford, Honda, Chevrolet, Landrover, Mazda, Mercedes, Mitsubishi, Volvo nebo Volkswagen Group. FEBI má i svoji speciální divizi zaměřenou na spolupráci s výrobci nákladních vozů a lehkých užitných automobilů. Mezi její odběratele můžeme uvést IVECO, DAF, MAN, SCANIU, Mercedes - Benz nebo VOLVO.

Ve svém sortimentu má přes 30 000 položek, od posilovačů brzd přes pumpy, podvozkové i brzdové díly, silentbloky, dále hadice, chladiče, senzory ABS a mnohé další. Stabilním pilířem fungování celého koncernu je stejně jako kvalita, tak i precizně organizovaná logistika, neboť zhruba 100 milionů kusů nejrůznějších autodílů je neustále připraveno ve skladech o celkové výměře 48 000 m2 k okamžité distribuci.

Know-how i použité technologie umožňují značce pustit se i do těch nejnáročnějších postupů, přičemž celý výrobní proces neustále podléhá striktní kontrole. Od počátečního vývoje přes samotnou výrobu vlastních obráběcích strojů a samozřejmě automobilových komponentů až po závěrečné testování kvality a životnosti výrobků. Vysoký standard veškerého sortimentu je dostatečně zajištěn, o čemž již od roku 1994 svědčí rovněž certifikáty udělené na základě norem ISO řady 9000.

Čepy, pouzdra a ložiska FEBI

Nutnost řešit problémy spojené s opotřebením jednotlivých dílů nápravy se časem dotkne každého z řidičů. Ať se to týká kulových čepů (tyčí řízení a podvozku nebo rejdových), svislých čepů, stabilizačních tyček, táhel řízení, ramen zavěšení kol, vždy jde o díly, které jsou permanentně vystaveny působení vnějších podmínek: sněhu, mrazu, blátu, vodě, soli, špíně a mikroskopickým nečistotám. To způsobuje korozi, zvyšující se opotřebení a s tím spojené zhoršení jízdních vlastností vozu. Pokud je automobil navíc nepravidelně či nedostatečně servisován, celý tento proces se ještě více urychluje. Příčinou špatných jízdních vlastností může být také zanedbané mazání otočných bodů, které podstatným způsobem ovlivňuje i správný sklon mazacího kanálku. Další negativní vliv na chování vozu má nadměrné přetěžováním vozidla nebo jízda na špatném povrchu vozovky. Zhoršuje se geometrie, dochází k nerovnoměrnému opotřebení pneumatik, snižuje se celková stabilita vozidla, komfort ovládání a pohodlí při jeho řízení, brzdný výkon a tím i bezpečnost jízdy. Naopak se zvyšuje hlučnost automobilu.

FEBI si dává na kvalitě dodávaných komponentů opravdu záležet. Pro jejich výrobu volí prvotřídní materiály i špičkové technologie. Například přesné moderní CNC obrábění zaručuje bezproblémovou spolehlivost a dlouhou životnost těchto komponentů, na něž spoléhají milióny řidičů na celém světě.

Každá nepřesnost, odchylky od stanovených parametrů, ať již jde o rozměry nebo vlastnosti použitého materiálu, jsou během výstupní kontroly nebo při případném testování odhalena a jakýkoliv závadný výrobek je bez milosti z prodeje vyřazen. I to je jedním z důvodů, proč FEBI velmi úzce spolupracuje s německým sdružením organizací TÜV (neboli Technischer Überwachungsverein), které se zabývá testováním výrobků . Dalšími partnery, které FEBI oslovilo pro podobnou spolupráci, jsou významné technické univerzity či německý ústav pro kontrolu materiálů (Materialprüfungsamt).

Silentbloky FEBI

FEBI je spolehlivým dodavatelem širokého sortiment náhradních dílů. Silentbloky motoru nebo silentbloky náprav nejsou v tomto směru žádnou výjimkou. Tyto gumokovové komponenty slouží k pružnému uchycení pohyblivých částí vozů, nejčastěji ramen náprav, stabilizátorů, motoru nebo převodovky ke karosérii. Jejich konstrukce jim dovoluje fungovat bez dalšího mazání a jakékoliv údržby.

Sada rozvodového řetězu FEBI

Rozvodový mechanismus umožňuje pomocí řemene nebo ozubených kol propojení a otáčení klikové a vačkové hřídele, která je hnanou součástí mechanismu. Vačková hřídel řídí časování a synchronizaci výfukových a sacích ventilů, jejich otevírání a zavírání, a to buď přímo, nebo pomocí tyčky, vahadla či zdvihátka.

Při prasknutí rozvodového řemene nebo jeho přeskočení o jeden či více zubů dochází k poruše motoru, v tom nejhorším případě k jeho úplnému zničení. Pokud rozvodový řemen praskne, nastává kolize ventilů s písty. Mohou se ohnout samotné ventily, ojnice nebo kliková hřídel, může dojít ke zlomení váčkové hřídele a k nevratnému poškození celého motorového bloku. Aby byla zajištěna dlouhá životnost motoru, měly by být vyměněny všechny součásti sady rozvodového řetězu současně.

Právě nákladná oprava pohonné jednotky je důvod, proč vsadit na tradičně spolehlivého dodavatele značkové rozvodové sady. Sázka na kvalitní materiál při výrobě rozvodového řemene je klíčová, protože jde o velmi namáhanou, a přitom důležitou součást motoru.

Až budete měnit rozvodovou sadu, mějte na pamětí, že FEBI má řešení pro většinu moderních i starších modelů vozů světových automobilek. V sortimentu této společnosti najdete více než 75 druhů rozvodových řetězů, které vyhovují více než 95% všech typů vozidel. Navíc často jsou tyto výrobky určeny i pro prvovýrobu, takže jim zcela jistě můžete věřit i vy.

Sada většinou obsahuje rozvodový řetěz typu simplex (jednořadý) nebo duplex (dvouřadý), s různým počtem článků. Řetěz je určený pro vačkové a vyrovnávací hřídele. Další součástí sady jsou rozvodové kolo, vodící lišta, hydraulický napínák a gufero k hlavní řemenici.

Mezi další autodíly, které nesou značku FEBI a které najdete i v sortimentu našeho e-shopu, jsou nejrůznější spínače a čidla (brzdových světel, tlaku oleje…), úrovňové spínače, ostřikovače, snímače počtu otáček a motorky. Chybět nemohou ani filtry (filtry automatické převodovky, vzduchové filtry, olejové filtry, palivové filtry), brzdové kotouče, destičky, těsnění a mnohé další produkty.