Tato webová stránka používá cookies. Cookies mohou být použity pro marketingové účely, statistické a přizpůsobení služeb individuálním potřebám uživatele. Používáním souhlasíte s použitím souborů cookie.
0 0 CZK s DPH
Poslední přidané položky
Celkem
0 CZK s DPH 0 CZK bez DPH
Přejít do košíku

Země původu: Polsko
Rok Založení: 1982
Web: https://filtron.eu

Filtron | Největší výrobce filtrů do auta v Evropě

Filtron je největším výrobcem filtrů do automobilů ve střední a východní Evropě, což dokazuje i obliba výrobků u mechaniků a automobilek. Společnost má ve své nabídce více jak 2 700 druhů filtrů, s nimiž pokrývá přes 97 % osobních vozů na evropském trhu. Nejedná se přitom o konkrétní druh, Filtron vyrábí vzduchové, olejové, palivové i kabinové filtry jak pro starší, tak pro nejnovější auta. Účinnost všech svých produktů dlouhodobě testuje v praxi i laboratorních podmínkách, což z nich dělá jedny z nejlepších v celosvětovém měřítku.

Výrobce klade velký důraz rovněž na jednoduchou montáž, stejně jako na dlouhodobé udržování dobrých vztahů se zákazníky. Během několika desítek let si Filtron vybudoval vedoucí postavení a navázal spolupráci s největšími automobilkami jako je koncern Volkswagen nebo Fiat. Mechanici v celé Evropě tak každý rok namontují přes 36 milionů filtrů. Firma nakonec spojila své síly se skupinou Mann+Hummel a podpořila tak celosvětového leadera v oblasti filtračních prostředků.

Vzduchové filtry Filtron

Vzduchové filtry Filtron jsou vyráběny jako v kruhové, tak v panelové podobě – nejrozšířenější je přitom druhý z těchto typů – zejména díky úspoře místa a účinnější filtraci. Konstrukci tvoří odlehčené a protihořlavé materiály, které zabraňují šíření plamenů a v některých případech ho zcela uhasí. Vzduchové filtry značky Filtron zachytávají 99,99 % nečistot, jak velkých, tak zcela mikroskopických. Konstrukce je přitom navržena tak, aby probíhalo filtrování po celé ploše, a nebylo zatěžováno pouze jedno místo. Díky tomu pracují spolehlivě v klidném provozu i za ztížených podmínek v prašném prostředí.

Filtron - kulate filtry

 

Filtron - panelové filtry papírové

 

Filtron - panelové filtry syntetická textilie

 

  • Kruhové filtry Filtron u dnešních běžných vozidel prakticky nenajdete. Jsou používány pouze u prémiových vozů s dostatkem prostoru nebo při provádění tunningu.
  • Panelové filtry Filtron s papírovou konstrukcí jsou základním produktem, přesto však velmi účinným. Montovány jsou do většiny běžných i užitkových automobilů už v prvovýrobě.
  • Panelové filtry Filtron se syntetickou textilií jsou účinnější než papírové, ale nejsou tak pevné. Pro zvýšení pevnosti je tkanina uchycena přímo v plastovým rámu filtru, případně doplněna o ochrannou síťku.

Čistit nebo měnit vzduchový filtr, a kdy?

Někteří řidiči jsou názoru, že stačí vzduchový filtr pouze vyfoukat stlačeným vzduchem, a bude téměř jako nový. Ve skutečnosti však dojde k ucpání do té doby volně ležících částic, čímž se filtrační vlastnosti ještě zhorší. Obecně je tedy doporučení měnit vzduchový filtr v autě jednou ročně, nebo každých 15 000 km, není-li výrobcem auta stanoveno jinak. Alternativou však mohou být pratelné filtry K&N Filters, které jsou speciálně navrženy tak, aby se daly používat opakovaně.

Pokud se často pohybujete v prašném prostředí, bude pravděpodobně potřeba častější výměna. Jak se filtr zanáší, dochází postupně ke snižování výkonu a akcelerace, ztrácení „plynu“ při jízdě do kopce, nebo ke zvýšenému odporu vzduchu. Při dlouhodobě ucpaném vzduchovém filtru může dojít k pronikání nečistot do spalovací komory a poškození pístních kroužků nebo válců.

Olejové filtry Filtron

Olejové filtry Filtron zahrnují kazetový filtr montovaný přímo do bloku motoru, nebo samostatnou vložku olejového filtru. Na výrobu jsou v obou případech používány materiály vysoké kvality, postupně přitom dochází k nahrazování kovových částí umělými, což snižuje hmotnost a usnadňuje recyklaci. Účinnost olejových filtrů Filtron je mimořádná, mazivo zůstává krásně čisté i při vysokých zátěžích a je zbaveno veškerých nečistot. Všechny produkty podléhají důkladnému testování, aby nedocházelo k vytékání oleje. Jejich účinnost a spolehlivost dokládají i dlouhodobé dodávky originálních filtrů největším automobilkám v Evropě.

Filtron - olejový filtr kazetový

Filtron - olejový filtr vložky

  • Kazetové filtry Filtron jsou tvořeny vložkou a ocelovým pouzdrem se závitem, pomocí něhož jsou přichyceny k bloku motoru. Výhodou je snadná výměna, velmi vysoká odolnost vůči poškození a téměř 100% filtrace.
  • Vložky olejového filtru Filtron jsou umístěny v nepropustném krytu přímo v motoru, který je vybaven potřebnými ventily a prvky k polohování, což zajišťuje jeho nepropustnost.

Jak poznat zanesený olejový filtr, a kdy vyměnit?

I v tomto případě se řada motoristů domnívá, že stačí olejový filtr pouze očistit, a může sloužit několik dalších let. Interval výměny je u každého vozu jiný a je důležité dodržovat instrukce výrobce. Obecně však platí, že se olejový filtr mění vždy společně s olejem, tedy každých 10 000 - 15 000 km, nebo jednou ročně. Alternativou jsou opět pratelné filtry K&N Filters, ty lze při správném očištění a napuštění látkami použít opakovaně.

Pokud bude výměna filtru zanedbávána, bude pravděpodobně docháte ke snížení výkonu motoru, akceleraci, ztrátě "dechu" do kopce apod. Mechanické komponenty se zároveň rychleji opotřebí, v extrémním případě může dojít k úplnému zničení agregátu. Existují však oleje i filtry konstruované pro delší interval výměny, řada automechaniků ani výrobců je však nedoporučuje užívat, a radí dodržovat pravidelnou obměnu za nový.

Palivové filtry Filtron

Palivové filtry Filtron jsou vyráběny jako šroubovací, s přípojkami, nebo jako samostatné vložky. Vždy kombinují vysoce kvalitní materiály, které zachytávají rez, kovové piliny, prach a další nečistoty, čímž udržují palivo hezky čisté a přímo tak podporují výkon motoru. Díky moderním materiálům zadrží vlákna filtru několikanásobně menší nečistoty, než je zrnko písku. Ve vznětových motorech s moderním vstřikováním pak provádí i několikanásobné odlučování vody, které je pro správné fungování motoru nezbytné.

Filtron - palivovy filtr s připojením

Filtron - palivovy filtr s šroubový

Filtron - palivovy filtr vložky

  • Filtry Filtron s přípojkami mají podobu neprodyšně uzavřeného krytu z kovu či plastu. z něhož vedou potřebné přípojky k palivovým rozvodům. Uplatnění mají v benzinových i naftových motorech - některé modely pro diesel přitom mají systém několikastupňové filtrace pro zvýšení efektivity a životnosti.
  • Šroubovací filtry Filtron jsou podobné těm s přípojkami, nemají však žádné vnitřní ventily. Fungují zároveň jako pojistka, že se do motoru nedostane žádné znečištěné palivo - pokud by totiž nebylo čisté, filtr ho jednoduše zadrží a motoru "odřízne" přívod, což je lepší, než aby došlo k jeho ucpání.
  • Vložky palivových filtrů Filtron jsou vyměnitelnou součástí krytu, který je integrován přímo v motoru. Většinou se užívají pouze u vznětových motorů, vyrobeny jsou přitom z ekologických materiálů odolných vůči působení paliva.

Jak poznat, že je palivový filtr zanesený

Obdobná situace panuje v případě palivových filtrů, které zbavují pohonné hmoty fyzických nečistot. Jeho zanesení se projevuje v pěti zásadních případech, jako je zvýšená spotřeba paliva - a nejedná se o litr nebo dva, někdy se klidně znásobí oproti normálu. Zásadní je rovněž vynechávání motoru do kopce, kdy se "zakuckává" a nedokáže jet plynule. Motor je celkově slabší, má nízkou akceleraci a nedosáhne vysoké rychlosti - zkušenější řidiči mohou cítit, jak se auto dusí. Extrémně zanesený filtr pak způsobí, že válce motoru pracují přerušovaně, nebo že agregát zhasne už při volnoběhu.

Kabinové filtry Filtron

Kabinové filtry Filtron jsou vyráběny ve standardním provedení se syntetickou textilií, nebo s aktivním uhlím, které je dělá ještě efektivnějšími. Vzduch proudící do kabiny vozu je zbaven prachu, pylu, smogu i dalších nečistot, což je problém zejména v městských oblastech. Kabinové filtry Filtron nicméně odstraní 99,99 % všech látek, plynů a plísní, za což se zasluhují použité technologie a speciální materiály s elektrostatickými vlastnostmi. Aktivní uhlí navíc pohlcuje i nepříjemné pachy, což komfort při cestování ještě zvyšuje.

Filtron - kabinový filtr standardní

Je potřeba měnit i kabinový filtr?

Nejvíce nečistot bývá tam, kde bychom to čekali nejméně, nebo jinými slovy – pokud špínu nevidíme, neuvědomujeme si, jak důležité je měnit kabinový filtr. Ten bývá poslední (a hlavní) překážkou pro nečistoty, pyl, prach, a případně plyny, které by jinak proudily přímo k cestujícím. Doporučená výměna je po 20 000 – 25 000 km, při častém používání klimatizace to však může být i dříve. Výměnu rozhodně nepodceňujte, může mít vliv nejenom na vše zdraví, ale rovněž na míru opotřebení komponentů ve vzduchovém systému.

Že potřebuje kabinový filtr ve voze vyměnit poznáte nejčastěji podle prachu vycházejícího z ventilace, případně podle zápachu. Obojí může být samozřejmě problém celého vzduchového okruhu, kontrola a výměna filtru je však prvním a nejjednodušším krokem. Pravidelná výměna bude mít pozitivní účinky zejména v létě, kdy používáte klimatizaci, a zrovna tak ve znečištěných oblastech.

Kabinové filtry Filtron s technologií Protect+

Vysoký standard a maximální ochrana zdraví nejsou jenom marketingová klišé, kabinové filtry Filtron skutečně zachytávají naprosté maximum nečistot díky důmyslné konstrukci. Ta je v mnoha případech společná pro všechny, bez ohledu na typ vozu, pro který je určen. Pouze prémiové kabinové filtry však mají složku aktivního uhlí k ještě lepší ochraně zdraví.

 

Filtron - kabinový filtr aktivní uhlí

  • Filtrační médium ze syntetické vlákniny s elektrostatickými vlastnostmi ve všech případech odfiltruje ze vzduchu pyl, saze a pevné částice velikosti mikrometrů.
  • Technologie Protect+ aplikuje mikročásticový povlak na filtrační médium všech filtrů Filtron, díky čemuž snižují alergické reakce, množství bakteriíí a plísní na filtru.
  • Aktivní uhlí tvoří další vrstvu, kterou obsahují pouze prémiové kabinové filtry Filtron. Ty zadržují i zdraví škodlivé plyny (například ozon, oxid siřičitý nebo oxidy dusíku) a omezujé zápachy.

Ostatní filtry Filtron

Touha zúročit své zkušenosti vedla Filtron k výrobě vysoušečů vzduchu, filtrů Ad-Blue a filtrů chladící kapaliny. Stejně jako ostatní produkty, i tyto dělá naplno, takže jsou 100% účinné a spolehlivé. Nejsou však určeny pro osobní automobily, ale pouze pro nákladní, autobusy a průmyslové stroje, v nichž dohází k velkým zátěžím.

Filtron - vysoušeč vzduchu

Filtron - AD-Blue filtry

Filtron - filtr chladících kapalin

  • Vysoušeče vzduchu Filtron jsou obvykle využívány ve vzduchových brzdových systémech nákladních vozů a autobusů. V systému pohlcují vlhkost, nečistoty i kapky oleje, které se nachází ve stlačeném vzduchu.
  • Filtry Ad-Blue Filtron pomáhají plnit přísné emisní normy, kvůli nimž je ve vozech stále častěji používán systém SCR (Selective Catalyc Reduction), který zbavuje spaliny škodlivých nečistot obsažených v roztoku močoviny.
  • Filtry chladící kapaliny jsou využívány ve velkých vznětových motorech nákladních vozů a průmyslových strojů. Vedle chlazení zajišťují filtraci pevných nečistot a uvolňují postupně antikorozní látky.

Historie Filtron, výrobce filtrů do auta

Psal se rok 1982, když dvojice kamarádů zakládala značku Filtron v sousedním Polsku. V pronajaté místnosti o velikosti 13 metrech čtverečních vyráběli všechny filtry ručně, bez použití moderní techniky. Jejich obliba celkem rychle rostla, díky čemuž se výrobna v následujících letech rozrostla o desítky zaměstnanců a přestěhovala se do větších prostor. Na počátku 90. let už probíhala vlastní distribuce – Filtron rozvážel svá filtrační média do polských prodejen a servisů, a od roku 1992 už připravoval vlastní produktový magazín se 129 filtry.

Na trhu se zvýraznil mj. barevnými obaly, které od roku 1999 odlišují jednotlivé druhy filtrů a usnadňují tak jejich dohledávání. Od svého založení ušel Filtron obrovský kus cesty. Z původní malé místnosti dnes operuje na 52 000 m čtverečních a zaměstnává přes 2 000 pracovníků. V roce 2016 spojil své síly se světovým leaderem v oblasti filtračních médií, a sice s německým Mann+Hummel, který je předním dodavatelem originálních filtrů pro největší světové automobilky. Působí v Evropě, Severní Americe i Asii.

Akce listopad
BATERIE FUTURETECH