Tato webová stránka používá cookies. Cookies mohou být použity pro marketingové účely, statistické a přizpůsobení služeb individuálním potřebám uživatele. Používáním souhlasíte s použitím souborů cookie.
0 0 CZK s DPH
Poslední přidané položky
Celkem
0 CZK s DPH 0 CZK bez DPH
Přejít do košíku
Hlavní stránka SACHS ZF

Země původu: Německo (Schweinfurt)
Rok založení: 1895
Web: https://www.sachsperformance.com/

Sachs ZF | sportovní a závodní spojky

Sachs ZF je přední výrobce spojek pro sportovní a závodní automobily, které vyžadují mnohem robustnější a spolehlivější mechanismy než "řadové vozy". Produkty výrobce pravidelně zamíří na okruhy po celém světě, do vozů různých značek, motorizací a výkonů. Velmi často jsou používány pro supersporty i čipovaná auta, kdy dochází k razantnímu nárůstu výkonu, a tedy k mnohem vyšším tlakům. I přesto nabízí spojky Sachs ZF maximální stabilitu a spolehlivost i při vysokých rychlostech, kde záleží na každém detailu.

Dnešní výrobky jsou dílem více než 125 let zkušeností, neustálých inovací, a precizní výroby. Zatímco dříve byly pod značkou Sachs ZF produkovány spojky pro tanky, v 21. století se produkce zaměřuje výhradně na supersporty a náročné zákazníky. Vedle toho vyrábí měniče točivého momentu, dvouhmotové setrvačníky, elektrické pohony, kompletní moduly pro hybridní vozidla, a tlumiče. Německá kvalita v podání Sachs ZF dělá firmě dobré jméno po celém světě a její výrobky nechybí prakticky na žádném významném závodu.

Spojky Sachs ZF s technologií RCS

Spojky Sachs ZF jsou násobně odolnější než mechanismy v běžných vozech, a zároveň mohou být i podstatně lehčí. Už řadu let je využívá například Formule 1, Porsche Motorsports, BMW Motorsports nebo Volkswagen Motorsports na okruzích po celém světě. Vyrobeny jsou na základě systému RCS (Racing Clutch System), díky němuž je lze individuálně uzpůsobit pro všechna závodní vozidla a jakékoliv tratě. To vyžaduje úpravu geometrie setrvačníku, polohy uvolňovače spojky, a také omezení dráhy pro uvolňování spojky.

Spojky Sachs ZF s technologií RCS

Zatímco standardně stoupá u závodních spojek hmotnost, aby mechanismus vydržel nadměrnou zátěž, Sachs ZF jde opačnou cestou. Váhu závodních spojek snižuje, a společně s ní klesá také moment setrvačnosti. Ten motoru umožňuje mnohem lepší zrychlení a zároveň zkrácení doby řazení. Takových vlastností Sachs ZF dosahuje využíváním speciálních materiálů, který umožňuje zmenšit průměr spojky, a poskytnout lepší jízdní vlastnosti. Větší spojky mají nicméně zásadní výhodu, že dokážou pohltit mnohem více tepla.

Menší mechanismy se tak mohou zdát v praxi méně efektivní - ale opak je pravdou. Sachs ZF používá k výrobě obložení ze slinutých destiček nebo uhlíkových materiálů, které jsou mnohem odolnější vůči tepelným vlivům než obložení užívané u standardních automobilů. Slinuté destičky jsou odolnější dvakrát, zatímco uhlíkové materiály dokonce 5 - 6krát. Z tohoto důvodu jsou také uhlíkové spojky používány ve Formulích 1, kde mají nejenom vysokou odolnost vůči teplu, ale zároveň nízkou hmotnost.

Info: Slinování, známé také jako spékání, je proces výroby předmětů z práškových hmot, které jsoi zahřáty na velmi vysokou teplotu, během níž se práškové částice spojují.

Jak vybrat spojku Sachs ZF RCS

Plánujete-li úpravu svého vozu, případně opravujete nějaký supersport, je nutné zohlednit několik faktorů. Sachs ZF nabízí spojky s průměry 115, 140, 184 a 200 mm, všechny s třecím obložením z uhlíkových materiálů, slinovaných vložek, nebo organických materiálů. Důležité je zohlednit také počet třecích kotoučů spojky, kdy výrobce nabízí spojky s 1, 2, 3 nebo 4 disky; a nakonec je potřeba zvážit upínací sílu spojky.

Spojka Sachs Performance pro vysokou zátěž

Spojka Sachs Performance je speciálně navržena pro závodní a sportovní vozidla, v nichž je vystavována extrémní zátěži a podléhá tak rychlému opotřebení. Jedná se o volbu číslo 1 náročných řidičů sportovních vozů, ale velmi oblíbená je i mimo trať, když majitel vozu provádí tzv. chip tunning, případně úpravu turba a kompresoru k dosažení mnohem vyššího výkonu. Standardní spojka z výroby obvykle tak razantní nárůst výkonu nesnese, a velmi rychle může dojít k jejímu poškození. Tyto problémy však řeší právě model Sachs Performance, vyvinutý speciálně do extrémních podmínek, aby odolával častému používání i nadměrné zátěži. Sám výrobce ji rád prezentuje jako produkt, který překračuje limity technické proveditelnosti.

Spojky Sachs ZF Performance

Odpružení Sachs ZF pro sportovní vozidla

Výrobce se v menší míře zabývá také výrobou nastavitelného odpružení pro tlumiče sportovních vozidel. To je možné přizpůsobit různě vysokým podvozkům, závodním tratím s nespočtem zatáček, ale i rychlostním závodům. Stejně jako v případě spojek, i tady se Sachs ZF zaměřuje zejména na vysokou kvalitu a dlouhou životnost komponentů. Při vývoji myslí rovněž na mechaniky, takže své sportovní odpružení navrhuje s důrazem na jednoduchou a rychlou instalaci..

Odpružení Sachs ZF pro sportovní vozidla

Sachs ZF je německý výrobce, který má výrobní závady pouze ve své zemi, a jednotlivé komponenty dělníci sestavují ručně. Tím je vždy zaručena nejvyšší kvalita, která následně podléhá důkladnému testování a kontrole. Každý závod se spojkami Sachs ZF jejich vývoj posouvá, aby mohly být příští generace ještě lepší. Respektive odolnější vůči mechanickému opotřebení, s větším odporem tepla, nabízející vyšší stabilitu a rychlejší řazení, a tím přispěly k dynamice i bezpečnosti vozu.

Z historie firmy Sachs ZF

Počátek firmy sahá až do roku 1894, kdy se jednomu ze zakladatelů podařilo vyvinout první náboj kola, a ve stejném roce patentovat kuličková ložiska. Následující rok založili Ernst Sachs a Karl Fichtel továrnu na jejich výrobu pojmenovanou Schweinfurt Precision Ball Bearing. V roce 1896 už továrna zaměstnávala 70 pracovníků, kteří vyráběli 50 - 70 nábojů kol denně. Mezi lety 1889 a 1903 došlo k vývoji několika mechanismů, a mj. také volnoběžky a zpětné brzdě jízdního kola. Firma se během První světové války zařadila celosvětově mezi největší výrobce vlaivých ložisek a podala více jak 100 patentů ve spojitosti s nábojem kola.

Vedle hlavních produktů vyráběla Sachs ZF také zbroje, a později zbraně a náboje. V roce 1929 došlo k prodeji divize valivých ložisek, což představovalo asi polovinu podniku, švédskému konkurentovi. Získané peníze šly na rozvoj spojek, malých motorů, a tlumičů nárazů. Během Druhé světové války byl téměř každý německý tank vybaven spojkami firmy Sachs ZF. Roku 1956 byla představena poloautomatická převodovka Saxomat, a část výroby byla převedena na jednoválcové dvoutaktní benzinové motory s objemem 50 až 400 ccm. Už dříve společnost vyráběla diesleové motory s objemem 400, 500 nebo 600 ccm, které byly využívány v malých traktorech a remorkérech (malá loď využívaná pro tažení velké).

Až do 80. let 20. století si firma Sachs ZF držela dominantní postavení na celosvětovém trhu díky malým motorům, spojkám, tlumičům, a nábojům kol. Roku 1971 byl postaven specializovaný závod na podporu supersportů, a o dva roky později firma vyvinula automaticky přepínané dvourychlostní torpédo (Torpedo-Automatic). V roce 1987 byla firma prodána, a během následujících let navázala spolupráci se společnostmi Bosch a Siemens. Současné jméno získala roku 2001, když byla opět prodána a přejmenována na ZF Sachs. Na podzim roku 2002 otevřela obrovské vývojové centrum, v němž se rodí jedny z nejlepších spojek na světě.

Akce listopad
BATERIE FUTURETECH