Země původu: USA (Southfield)
Rok Založení: 1889
Web: https://www.fmmotorparts.eu/
Quick Steer – cenou vás příjemně překvapí
Pod názvem
Quick Steer se ukrývá privátní značka autodílů, která vstoupila na trh teprve nedávno - v roce 2018. Tato produktová řada firmy
Federal-Mogul byla speciálně navržena pro široký okruh běžně dostupných vozidel, jejichž majitelé jsou citlivější na zvýšené náklady při údržbě vozů. Výrobky s logem
Quick Steer lze najít v celé řadě modelů od tradičních evropských výrobců, jakými jsou např.
Volkswagen, Seat, Škoda, Fiat, Peugeot, Opel a Renault. Na produkty
QuickSteer také spoléhají všechny významné asijské automobilky.
Federal-Mogul – když tradice zavazuje
Původ společnosti
Federal-Mogul, vlastníka značky
QuickSteer, je zapotřebí hledat na konci 19. století ve Spojených státech. Podnik s více než stoletou tradicí založili pánové Howard Muzzy a Edward F. Lyon v Detroitu roku 1899. Již v počátcích bylo jasné, že se nově vzniklá společnost (tehdy ještě pod názvem
Muzzy-Lyon Company) bude orientovat na zákazníky ze segmentu auto – moto. Jedním z jejích prvních klientů se stala oblíbená značka Buick, nejstarší automobilka v USA, která je dnes součástí koncernu General Motors.
Ve světě si Federal-Mogul své postavení vydobyl především jako jeden z předních světových dodavatelů OE dílů a komponentů. V současnosti patří mezi deset největších nezávislých dodavatelů, kteří se v této oblasti pohybují. Společnost zásobuje trh prvotřídními výrobky pro prvovýrobu i pro následný servis a údržbu.
Federal-Mogul rovněž dodává své zboží řadě výrobců originálního zařízení, ať jde o součástky pro vozidla osobní, terénní, nákladní nebo užitková. Federal-Mogul je rovněž výrobce a distributor produktů pro automobilový, letecký, námořní a železniční sektor. Jeho sortiment dále zahrnuje řadu výrobků určených pro průmyslové, zemědělské a energetické odvětví.
V roce 2018 bylo uskutečněno spojení s koncernem Tenneco, který společnost Federal-Mogul odkoupil. Na českém trhu působí Federal-Mogul přibližně dvě desítky let.
Výrobky značky Federal-Mogul – vlastní nápady jsou ty nejlepší
Vhodně zvolená obchodní strategie firmy, která jí poskytuje náskok před konkurencí, je založena na vývoji neustálých technologických inovací a vlastnictví řady patentů, k čemuž mj. slouží desítka vlastních výzkumných center. Veškerá výroba samozřejmě podléhá nejnovějším ekologickým standardům; firma rovněž dbá na dodržování přísných bezpečnostních předpisů a norem. V současné době má
Federal-Mogul svoje závody ve více než třech desítkách zemí. Díky tomu se celý výrobní proces vyznačuje vysokou mírou flexibility.
Do firemního portfolia - kromě produktové řady
Quick Steer - spadá celá řada dalších značek, například
Champion,
Ferodo či
MOOG, které jsou mezi motoristy povětšinou známější než samotný výrobce. Díky vysoké kvalitě komponentů vyráběných v továrnách
Federal-Mogul není žádným překvapením, že je do svých modelů montují mnohé renomované automobilky jako např.
Ferrari,
Rolls-Royce či
Maserati.
Majitel ochranné známky
QuickSteer, společnost
Federal-Mogul Motorparts Corporation, zaujímá v rámci prvovýroby dominantní pozici zejména v dodávkách sedel a vodítek ventilů, ložisek, třecích segmentů brzd a pístních kroužků.
Quick Steer – řešení i pro ty, kteří mají hluboko do kapsy
Produktová řada
QuickSteer se primárně opírá o kompaktní sortiment a výhodnou cenovou nabídku. Celkově je koncipována s ohledem na zákazníky, kteří požadují nižší náklady při servisu nejčastěji vyměňovaných podvozkových komponentů. Mezi tyto díly se řadí stabilizátory, ramena, spojovací tyče, čepy řízení a čepy ramen nebo kulové klouby.
Čepy
Čepy jsou velmi důležitou součástí podvozku. Nacházejí se na přední nápravě a dále na řízení a na spojovacích tyčích.
Kulové čepy na nápravě slouží k tomu, aby se tlumiče vozu mohly pohybovat nahoru a dolů, zatímco kola automobilu se otáčejí vpravo a vlevo. Čepy mohou být horní a dolní. Velká část motoristů se u svých plechových miláčků setkává s problémem v podobě vůle v čepech, která patří k velmi častým závadám. Ačkoliv se čepy vyrábějí z oceli a povrchově se zpracovávají na vysokou tvrdost, nevyhnutelně u nich časem dochází k opotřebování.
Stabilizátor a tyč stabilizátoru
Stabilizátor neboli odpružení je jednoduchý mechanismus, který najdeme ve většině moderních vozů. Jeho primárním úkolem je snížení náklonu karoserie vozu při průjezdu zatáčkami, popř. při najetí na překážku, přičemž k tomuto naklopení dochází vlivem odstředivých sil.
Rozlišujeme 3 základní typy stabilizátorů:
- zkrutné (tvoří je ocelová torzní tyč ve tvaru písmene U),
- hydraulické,
- řízené elektronicky.
Zkrutný stabilizátor je z nich nejrozšířenější. Jde o nezbytný prvek, který spojuje obě kola téže nápravy. Je obvykle uchycený ke karoserii nebo k rámu automobilu a umístěný vozidlem napříč. Tím umožňuje vyšší průjezdnou rychlost při zachování dostatečné bezpečnosti. Skládá se ze samotného stabilizátoru, pružného lůžka, kloubů a spojovacích tyček. Používá se na nápravě přední, zadní či na obou nápravách.
Tyč stabilizátoru (též stabilizační tyč) pak lze považovat za klíčovou součást, která redukuje boční náklon vozidla a brání nechtěným pohybům náprav. K nápravnici a ramenům je uchycena pomocí pryžových pouzder.
Ramena
Ramena jsou části zavěšení kol, respektive kola jsou jejich prostřednictvím zavěšena na rámu nebo na nápravnici. Ramena mají za cíl omezovat vertikální pohyb kol. Jde o nejdůležitější součást celého systému odpružení, neboť podstatným způsobem ovlivňují jednak bezpečnost, jednak jízdní komfort posádky vozu.
Ramena se na zadních nápravách upevňují ke karoserii; k nim se připojuje ještě tlumič pérování a náboj kola. Ramena najdeme i na předních nápravách, kde jsou pevně připojena na karoserii na silentblocích. Jejich úkolem je přenášet pohyb zavěšení kol na střední část. Pro tuhost samotného stabilizátoru (spolu s materiálem, z něhož je vyroben) je pak určující délka ramen.