Tato webová stránka používá cookies. Cookies mohou být použity pro marketingové účely, statistické a přizpůsobení služeb individuálním potřebám uživatele. Používáním souhlasíte s použitím souborů cookie.
0 0,00 CZK s DPH
Poslední přidané položky
Celkem
0,00 CZK s DPH 0,00 CZK bez DPH
Přejít do košíku
Sdílet stránku Odesílatel Email příjemce Vzkaz

DAYCO

Země původu: USA (Troy)
Rok Založení: 1905
Web: http://www.dayco.com/

 

Dayco – mimořádně efektivní přenos síly pro každý motor


Dayco se řadí ke světovým lídrům v oblasti dodávek náhradních dílů. Největší část jeho portfolia tvoří originální vybavení (OEM), především pásy a díly řemenových pohonů. Více než stoletá historie této společnosti je naplněná dramatickými událostmi a zvraty.
První výrobky této společnosti byly zahradní hadice. O tři roky později se připojil vynálezce John Macmillan a zahájil výrobu svých patentovaných pneumatik, které nepotřebovaly vzduch.

V následujících desetiletích došlo k dalším inovacím (např. pneumatiky schopné správného fungování i při podhuštění). V současné době dodává společnost DAYCO elektrické komponenty do prvovýroby (OE) několika významných automobilek (Daimler, Toyota, BMW). Výrobky pro aftermarkt jsou svou kvalitou shodné s originálními díly.
Náhradní díly DAYCO se těší důvěře ve více jak 150 zemích světa.

Čtěte dál a dozvíte se víc!
 

Osudové setkání a výrobky pro vojnu (jako řemen)


Společnost, kterou dnes můžeme považovat za předchůdce koncernu Dayco, byla pod názvem Dayton Rubber Company (DRC) založena vysloužilým vojákem a známým průmyslníkem Johnem C. Hoovenem 17. května roku 1905 ve městě Hamilton v americkém Ohiu. Na počátku existence firma zaměřila svou produkci na výrobky z přírodního kaučuku, například zahradní hadice nebo zavařovací gumičky.
Přelomem v rozvoji, který naznačil vstup firmy do automobilového segmentu, se stal rok 1908. Tehdy Hoovena oslovil mladý kanadský vynálezce jménem John A. MacMillian, aby jej získal pro spolupráci na sériové výrobě speciálních a patentem chráněných tzv. bezvzdušných pneumatik, které prakticky nebylo možné propíchnout. Tento doslova revoluční vynález se záhy stal úspěšným kasovním trhákem a MacMillian, který se svému novému chlebodárci odměnil ještě několika dalšími vynálezy a inovacemi, získal v Dayton Rubber Company post generálního ředitele. Na této pozici působil až do roku 1936, poté se stal předsedou představenstva společnosti.
Během svého vývoje se společnost Dayton Rubber Company utěšeně rozrůstala, rozšiřovala svůj sortiment, prováděla akvizice menších firem s podobným zaměřením a stala se nepostradatelným partnerem významných světových automobilek. Během 2. světové války se tento – v té době již významný podnik - stal největším dodavatelem vojenských výrobků. V roce 1960 společnost oficiálně změnila svůj název z Dayton Rubber (Manufacturing) Company na společnost DAYCO Corporation, zkráceně Dayco.
 

Výrobky Dayco – spolehlivost v každém směru


V současné době Dayco dodává díly pro všechny hlavní výrobce automobilů, jichž jsou téměř tři desítky. Jedná se například o značky Audi, Volvo, Mitsubishi, Ford, Volkswagen, ale také Porsche či Jaguar. Mezi klíčové zákazníky patří hlavně firmy Caterpillar a General Motors.
Portfolio tvoří více než 5 000 položek pro osobní i užitkové vozy. Dnes je Dayco dominantním producentem zejména v oblasti prvovýroby komponentů řemenového pohonu.
Dayco se zaměřuje především na výrobu drážkových, klínových a rozvodových řemenů; kromě těchto autodílů věnuje velkou pozornost také produkci rozvodových sad (např. s vodními pumpami) či motocyklovým řemenům. V jeho portfoliu rovněž figurují kotouče, řemenice a tlumiče pro absorbování vibrací. 
K postu lídra světového trhu v této oblasti přispívají i četné technologické inovace. Jednu z nich představují patentované rozvodové řemeny typu HT (High Tenacity) s dodatečnou teflonovou vrstvou, která řemenům poskytuje mimořádnou odolnost před otěrem a prodřením.
Veškeré výrobky značky Dayco jsou vyrobeny v souladu s předpisy na ochranu životního prostředí a splňují nejen veškeré kvalitativní standardy, ale především očekávání automobilistů. 
 

Rozvodové sady


Rozvodové sady, které slouží k přenosu síly motoru v rámci celého ústrojí, představují důležitou součást jak pro motory benzínové, tak i pro ty dieselové. K nejčastěji používaným způsobům přenosu síly slouží rozvody s ozubeným rozvodovým řemenem, zhotoveným z umělých vláken. V roce 2007 Dayco představilo ozubený řemen pracující s olejovou lázní, který se díky minimalizaci tření a následnému mechanickému opotřebení může pochlubit mimořádně dlouhou životností.
Starším řešením, k němuž se výrobci po letech opět vracejí, je rozvodový řetěz. Někteří majitelé vozů jej volí čistě prakticky z důvodu jeho výrazně delší životnosti. Nicméně i když si mnozí řidiči myslí, že rozvodové řetězy jsou prakticky bezúdržbové, není tomu taky. I ony se mohou postupem času opotřebit.
Rozvodová sada by se v tomto případě měla měnit současně i s vodní pumpou, která je většinou plastová či hliníková. Právě ta bývá častou příčinou závad motorů.
 

Drážkové řemeny 


Drážkové nebo také žebrované řemeny z portfolia firmy Dayco se vyznačují vysokou odolností (jsou schopny odolat teplotám až 130 °C) a velmi tichým chodem. Pro výrobu moderních drážkových řemenů označených jako POLY-V BELTS Dayco používá syntetický kaučuk, konkrétně EPDM (ethylene – propylene – diene – monomer) směs. V sortimentu tohoto výrobce rovněž najdeme elastické drážkové řemeny, které nevyžadují tradiční napínací systémy (kladky, napínáky), pro správné usazení do řemenice je však nutné použít speciální přípravky.

 
 

Napínací kladky a napínáky


K dosažení napnutého stavu řemene v řemenovém pohonu a k jeho udržení ve stále napnutém stavu (při provozu automobilu může docházet z různých příčin ke krátkodobým i dlouhodobým změnám v napětí) se v praxi používají různé systémy. Napínací kladka slouží k zajištění optimálního napětí a vyrovnání řemenice. Klíčovým prvkem pro dlouhodobě spolehlivé fungování napínací kladky jsou jejich ložiska. Napínací kladky mohou být ruční vnitřní či automatické, a ty jsou vybaveny vnější nebo vnitřní pružinou. Bohatá nabídka firmy Dayco zahrnuje i automatické a hydraulické napínáky.
 

Řemenice klikové hřídele


Účelem řemenice je přenášet energii rotačního pohybu a točivého momentu hřídele na řemen a poté dále na jiný hřídel.
Řemenice (jinak též tlumiče torzních kmitů) jsou opatřeny dvoudílnou nebo vícedílnou gumovou vložkou. Jejím úkolem je pohlcovat nežádoucí vibrace klikové hřídele a hluk s nimi související, což klade vysoké nároky na kvalitu těchto součástí, Případnými defekty zároveň dochází k rychlejšímu opotřebování řemenů i jiných komponentů. V krajním případě se může kliková hřídel dokonce zlomit, a to i přesto, že se jedná o poměrně robustní díl. To je důvod, proč musí řemenice vykazovat vysokou výdrž, dlouhou životnost a spolehlivost.