Tato webová stránka používá cookies. Cookies mohou být použity pro marketingové účely, statistické a přizpůsobení služeb individuálním potřebám uživatele. Používáním souhlasíte s použitím souborů cookie.
0 0,00 CZK s DPH
Poslední přidané položky
Celkem
0,00 CZK s DPH 0,00 CZK bez DPH
Přejít do košíku
Sdílet stránku Odesílatel Email příjemce Vzkaz

LUK

Země původu: Německo (Bühl)
Rok založení: 1965
Web: www.luk.de

 

Není žádným překvapením, že i další značka výrobce autodílů, kterou vám představujeme, pochází ze země našich západních sousedů. Německo je dlouhodobě průmyslovým tahounem celé Evropy a o kvalitě výrobků s nápisem Made in Germany nepochybuje vůbec nikdo. LuK v tomto směru není žádnou výjimkou.

Historie této značky se začala odvíjet v roce 1964, kdy se bratři George a Wilhelm Schaefflerové rozhodli koupit většinový podíl ve firmě pana Augusta Häussermanna, působícího v bádenském městě Bühl. O rok později na stejném místě vzniká firma LuK (Lamellen und Kupplungsbau GmbH).

Své renomé si stačila vybudovat velmi brzy: neuběhla ani dekáda od jejího založení a LuK již otevírá své nové pobočky v Mexiku a Brazílii (1974). O dva roky později přináší inovativní řešení pro účinné tlumení torzních vibrací za použití spojkové lamely. Je také prvním evropským vynálezcem a výrobcem spojky s talířovou pružinou.

Dynamicky se rozrůstající společnost postupně rozšířila nabídku autodílů o sportovní spojky; také jako jedna z prvních na trhu dodává svým klientům prvních dvouhmotové setrvačníky (1985). S dalším revolučním patentovaným výrobkem přichází o 10 let později - je jím spojka (SAC) se samočinným seřizováním.

Rok 1999 je dalším milníkem v historii firmy: dochází k jejímu začlenění do struktury skupiny Schaeffler, jejího dlouhodobého významného partnera. Ve výrobních závodech firmy s výrazným žluto-černým logem, které se nacházejí ve 20 zemích světa, pracuje více než 10 000 zaměstnanců.

Dlouhodobá sázka a zaměření na výrobu hnacích ústrojí a převodových systémů se společnosti LuK evidentně vyplácí: v současnosti je největším světovým výrobcem konvenčních a speciálních spojek a dvouhmotových setrvačníků. Od počátku své existence si nechala patentovat přes 1 000 vynálezů a technických řešení.

Jméno LuK stojí dnes stojí na neustálých inovacích, vyspělých technologiích a použití vysoce kvalitních materiálů. Její produkty určené do prvovýroby jsou dodávány mnoha automobilkám z různých zemí světa. Spoléhají na ně řidiči vozů BMW, VW, Škoda, Seat, Ford, Mercedes, Opel, Honda, Hyundai, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Seat, Toyota, Volvo a mnohých dalších.

Značku LuK má v zastoupení i náš e-shop; jsme si jisti, že si v pestré paletě nabízených produktů tohoto respektovaného dodavatele zcela jistě vyberete i vy. Pojďme se podívat na jednotlivé položky, které v našem sortimentu můžete vybrat. V drtivé většině případů jsou to součástky, které mají co dělat se spojkou vozidla.

Spojková lamela LuK s předřadnými tlumiči

je vybavena tlumiči, které mají na starost minimalizaci torzních kmitů motoru v hnacím ústrojí. Kromě této funkce jej jejím dalším úkolem plynulý rozjezd, kultivované řazení a především přenos točivého momentu.
Pro tlumení torzních kmitů LuK při konstrukci spojkové lamely používá šestici pružin, které (oproti konvenčnímu mechanismu s osmi pružinami) poskytují větší úhel natočení, a tím i nižší napětí a zvýšené tlumicí schopnosti.

Pro ještě vyšší účinnost lamela obsahuje třecí jednotky a přídavné předřadné tlumiče, složené z menších pružin o nižší tuhosti a také pohyblivě montovaný náboj.

Dvouhmotový setrvačník

Současné motory produkují vysoké výkony a pracují s vysokým točivým momentem. Moderní turbodiesely jsou toho jednoznačným důkazem.

Použití dvouhmotového setrvačníku DMF (Dual Mass Flywheel), který se někdy také označuje jako dělený, slouží k velmi plynulému přenosu kroutícího momentu při změně převodu a k eliminaci nežádoucích vibrací. Ty jsou z pohonné jednotky přenášeny na převodovku. Dvouhmotový setrvačník byl ještě donedávna doménou vozů značky BMW, dnes se stále častěji montuje do aut dalších světových značek.

Jak vlastně dvouhmotový setrvačník vypadá? Můžeme říci, že jde o dva kusy jednoho setrvačníku, z nichž první zvyšuje setrvačnost pohybu klikové hřídele, zatímco ten druhý má na starost setrvačnost převodovky.

Protichůdný pohyb a vzájemné působení dvou částí setrvačníků omezuje obvodová pružina. Nejen v tomto směru, ale i jiných oblastech tak překonává dvouhmotový setrvačník vlastnosti konstrukce konvenční spojky.

Dvouhmotový setrvačník doporučujeme vyměňovat vždy zároveň s kompletní spojkovou sadou, tzn. se spojkovou lamelou, přítlačným talířem a s ložiskem.

Spojková ložiska LuK

Přestože si to často neuvědomují ani zkušení řidiči, tak dlouhé držení zcela vyšlápnuté spojky při zařazeném rychlostním stupni a spuštěném motoru v okamžiku, kdy stojí na místě (na semaforu, v kolonách, u železničního přejezdu), spojce škodí. Často se stane, že takto namáhaná součástka nevydrží ani předpokládaný nájezd 100 000 kilometrů. Takto necitlivé zacházení klade zvýšené nároky na spojková ložiska.

Spojková ložiska LuK je to nejlepší, co můžete na současném trhu náhradních dílů pořídit. Jim můžete opravdu věřit.

Přítlačný talíř spojky

funguje jako třecí součástka, působící proti spojkovému kotouči. Tření má za následek vznik vysokých teplot, na jaké musí vývojáři přítlačných talířů při konstrukci myslet. Moderní přítlačné kotouče musí zvládnout teploty od 120 °C až do 400 °C. Vliv na výslednou odolnost přítlačných talířů mají jak výběr použitého materiálu, tak jeho správné tvarování. Pro spojení přítlačného kotouče s víkem spojky, pro jeho ideální zvednutí a pro přenos točivého momentu se používají listové pružiny. I k jejich výrobě používá LuK dlouhodobě prověřený materiál - ušlechtilou ocel.

Značka LuK je garantem prvotřídní jakkosti vyráběných přítlačných talířů; tyto součásti mechanismu spojky nabízí pro většinu osobních aut a s větším množstvím různých průměrů. Tak, aby si zákazník vždy vybral hned napoprvé a mohl být spokojen.

Spojkové sady LuK
 

Spojková sada SAC

Tato většinou dvoudílná nebo trojdílná spojková sada obsahuje přítlačný talíř s automatickým nastavením, který se stará o konstantní hodnotu vypínací síly. Tím výrazně kompenzuje opotřebení spojkové lamely a pozitivně ovlivňuje životnost spojky.

Spojková sada SAC najde nejčastěji využití u vozů poháněných motorem s dvouhmotovým setrvačníkem.

Spojkové sady RepSet

obsahují přítlačný kotouč, spojkovou lamelu, spojkové ložisko a jsou dodávány s hydrailickým ložiskem (centrálním vypínačem relé).

Spojkové sady s centrálním vypínacím ložiskem RepSet Pro

součásti této tvoří přítlačný talíř, spojková lamela a centrální vypínací ložisko.

Spojkové sady s dvouhmotovým setrvačníkem RepSet DMF, DFC

jsou prvotřídní nástavbou dvou výše uvedených oblíbených setů. S nákupem spojkové sady RepSet DMF získáváte garanci standardu OE kvality a široké kompatibility.

Do kompletní sady s označením RepSet DMF patří: 1x dvouhmotový setrvačník, 1x přítlačný talíř, 1x lamela spojky a 1x vypínací ložisko (mechanické nebo centrální hydraulické).
Je dodávána včetně montážního materiálu a v některých případech i s vodicím pouzdrem.

Rádi bychom upozornili na to, že jde rovněž o cenově velmi výhodnou nabídku ve srovnání s nákupem jednotlivých dílů.

V našem sortimentu najdete i specifickou verzi této sady, označovanou DFC (Damped Flywheel Clutch), která se skládá z předem smontovaného kompaktního kompletu zahrnující dvouhmotový setrvačník, přítlačný kotouč a spojkovou lamelu. Sada rovněž obsahuje vypínací ložisko.