Země původu: Japonsko
Rok Založení: 1936
Web: https://www.ngk.de/
Nabízený sortiment: NGK

NGK | Svíčky, lambda sondy, snímače, kabely

NGK je významným výrobcem zapalovacích i žhavících svíček, lambda sond a řady dalších autodílů, které dodává do prvovýroby i na trh s náhradními díly. Produkty se vyznačují opravdu precizním zpracováním a dlouhou životností – například zapalovací svíčky NGK vydrží až dvakrát déle. Společnost je velkým inovátorem a drží řadu patentů, například na svíčky s V-drážkou pro rychlejší zapalovaní paliva při využití nižšího napětí. Svou produkcí pokrývá NGK přes 90 % vozidel na evropském trhu, ať se jedná o značky přímo z EU, nebo Asie a Ameriky.

Zapalovací svíčky NGK

Zapalovací svíčky NGK jsou proslulé svou vysokou kvalitou a dlouhou životností, která vedla ke stále častější instalaci už v prvovýrobě největších automobilek. Unikátní design vytvořený firmou NGK zajišťuje vysoký výkon svíček a podporuje různé tepelné výkony. Zapalovací svíčky jsou vyráběny pro starší i moderní benzinové motory všech známých výrobců v Evropě, ale i dovážených asijských a amerických značek. Výrobce tak pokrývá 93 evropského trhu s více jak 1 500 druhy svíček, kterých sjíždí z výrobních linek každoročně stovky milionů kusů. Zapalovací svíčky NGK podporují optimální chod motoru, mají velmi přesné načasování a pomáhají snižovat spotřebu paliva a tím i emisí vypouštěných do ovzduší. V nabídce společnosti se nachází hned několik druhů:

Zapalovací svíčky NGK Iridium

Zapalovací svíčky NGK Iridium dosahují dvakrát delší životnosti než klasické modely a jsou top produktem společnosti, jaký je využíván v luxusních vozech. Využívají nejlepší technologické postupy a slitinu iridia, což je jeden z nejtvrdších kovů na světě. Jeho vrstva je laserem navařená na střední elektrodě, kde zvládne teplotu až 2 450 °C. Díky tomu odolá zapalovací svíčka NGK erozi jisker i dalším vlivům.

Zapalovací svíčky NGK Iridium

Zapalovací svíčky NGK Platinum

Zapalovací svíčky NGK Platinum mají na střední elektrodě platinovou destičku, díky níž zajišťují konstantní výkon po celou dobu životnosti. Konstrukce je navržena tak, aby odolala i extrémním zátěžím a podporovala optimální spalování benzínu.

Zapalovací svíčky NGK Platinum

Hybridní zapalovací svíčky NGK

Hybridní zapalovací svíčky NGK vznikly pro motory, v nichž dochází ke zvýšenému ukládání uhlíku, který svíčku zanáší. Pokud by byla vrstva uhlíku příliš velká, znemožnila by správné fungování elektrody - napětí v těchto případech přechází na dvojici postranních elektrod, které její funkci zcela zastoupí. Jakmile usazeniny v důsledku dostatečného zahřátí opadají, přejde funkce zapalování zpět na hlavní elektrodu.

Zapalovací svíčky NGK s více uzem. elektrodami

Zapalovací svíčky NGK s více uzemňovacími elektrodami mají oproti klasickým prodlouženou životnost díky vyššímu počtu elektrod. Ty mohou být na svíčkách NGK až čtyři a fungují na stejném principu jako hybridní, kdy napětí přeskakuje na neznečištěnou a zcela funkční elektrodu.

Zapalovací svíčky NGK s V-drážkou

Zapalovací svíčky NGK s V-drážkou využívají technologii patentovanou NGK, které ji vyvinulo pro efektivnější zapalování směsi benzínu a vzduchu. Ve střední elektrodě je drážka ve tvaru V, které svou špičkou směřuje k vnějšímu okraji (venkovní strana), což jiskru více přiblíží zapalované směsi. Tu je snazší zapálit, ve svíčce klesá napětí a celý proces se stává efektivnějším i za extrémních podmínek.

Zapalovací svíčky NGK V-line

Zapalovací svíčky NGK se zapalovací mezerou

Zapalovací svíčky NGK se zapalovací mezerou jsou navrženy pro správné fungování i v momentech, kdy dojde k jejich zanesení uhlíkem. Než svíčka dosáhne samočistící teploty 450 °C, přeskakuje jiskra mezi středovou a zemnící elektrodou pomocí namontovaného pouzdra. Jakmile uhlík opadá, svíčka NGK funguje opět normálně.

Zapalovací svíčky NGK s polovičním povrchem

Zapalovací svíčky NGK s polovičním povrchem je speciálně navržena pro pohodlné starty za studena v případě, že je svíčka zanesena usazeninami. Během jiskření přeskočí jiskra ze střední elektrody na uzemňovací, které jsou u tohoto typu svíček NGK alespoň dvě. Tím dojde k zapálení směsi paliva a vzduchu a zároveň je špice izolátoru každou jiskrou očišťována od uhlíkových usazenin.

Závodní zapalovací svíčky NGK

Závodní zapalovací svíčky NGK jsou navrženy pro extrémní zátěže, k nimž dochází v motorech závodních vozů. Působení vysoké teploty, vibrací a tlaku by mohlo elektrody klasické svíčky roztavit, pročež mají závodní zapalovací svíčky NGK obvykle prstencové uzemňovací elektrody a jsou vyrobeny ze speciálních materiálů.

Zapalovací svíčky NGK pro LPG a CNG

Zapalovací svíčky NGK pro LPG a CNG mají dvojitou konstrukci navrženou pro oba druhy paliva. Protože vyžaduje směs plynu a vzduchu vyšší napětí, vyvinula společnost tyto svíčky se zvýšenou životností až 60 000 km.

Zapalovací svíčky NGK pro LPG a CNG

Žhavící svíčky NGK

Žhavící svíčky NGK jsou mimořádně spolehlivé a odolné, jejich vlastnosti po desetiletí oceňují největší automobilky z celého světa. Navrženy jsou do nejtěžších podmínek, díky čemuž vydrží téměř vše, a umožňují jednoduchý start i při největších mrazech. V tomto směru funguje proces předžhavení až do 1 350 °C, který dodává do spalovací komory další teplo. V nabídce NGK se nachází jak žhavící svíčky s kovovými tyčemi, tak žhavící svíčky s tyčemi keramickými - každé provedení má odlišné tepelné vlastnosti. Výrobci automobilů i mechanici sází na kvalitní žhavící svíčky NGK, protože jsou nejenom spolehlivé za každé situace, ale podporují stabilní volnoběh, snižuj emise a mají vysokou odolnost vůči korozi.

Kovové žhavící svíčky NGK

Kovové žhavící svíčky NGK mají cívku zabudovanou uvnitř tyče z žáruvzdorného kovu oxidu hořečnatého, který ji chrání před otřesy a vibracemi. Zároveň má tento kov skvělé tepelné vlastnosti, takže vznikající teplo rychle odvádí pryč.

Kovové žhavící svíčky NGK

Keramické žhavící svíčky NGK

Keramické žhavící svíčky NGK byly vyvinuty společností NGK a pomáhají výrobcům aut splňovat stále přísnější emisní normy. Celá keramická tyč je topným článkem, díky čemuž dosáhne teploty 1 000 °C během pouhých dvou sekund. Kompresní poměr u dieselových motorů je tak snížen a vozy produkují méně škodlivých látek.

Keramické žhavící svíčky NGK

Zapalovací cívky NGK

Zapalovací cívky NGK jsou velmi spolehlivé i po letech užívání a náročném provozu. Zatímco některé neznačkové mohou už zpočátku vynechávat, cívky NGK podporují dokonalý chod motoru a vytváří dostatečné napětí. V nabídce společnosti je přes 400 druhů zapalovacích svíček, které pokrývají přes 92 % vozidel na evropském trhu. Výrobky vychází z 80 let zkušeností, během nichž procházely neustálým vývojem. Dnes jsou zapalovací cívky dodávány do prvovýroby automobilek i na trh s náhradními díly ve dvou provedeních. Cívky s jednou jiskrou jsou určeny pro jednu svíčku, zatímco vícejiskrové zapalovací cívky NGK obsluhují dvě svíčky najednou.

Zapalovací cívky NGK

Blokové zapalovací svíčky NGK

Blokové zapalovací svíčky NGK jsou využívány u moderních vozů s jednoduchým nebo vícejiskrovým zapalováním. Jedná se o soustavu několika zapalovacích svíček, které dodávají svíčkám vysokonapěťový impuls.

Tužkové zapalovací svíčky NGK

Tužkové zapalovací svíčky NGK nevyžadují pro svou činnost kabely, protože jsou připojeny přímo ke svíčce. Vysokonapěťový impuls je tak generován přímo na zapalovací svíčce, což zamezuje ztrátě napětí a zároveň šetří prostor.

Rozdělovače zapalovacích svíček NGK

Rozdělovače zapalovacích svíček NGK rozvádí vysokonapěťový impuls do zapalovacích kabelů, které ho dále dopravují k válci. Dnes už se tento mechanismus příliš nevidí, využíván byl u vozidel vyráběných do 90. let 20. století.

Zapalovací kabely NGK

Zapalovací kabely NGK zajišťují efektivní přenos napětí z cívky na svíčku, aniž by docházelo ke ztrátě jeho síly. V nabídce společnosti se nachází kabely ve třech provedeních, která se liší užitými materiály a typem rezistoru pro potlačení rušení. NGK vyrábí zapalovací kabely vždy pro konkrétní motorizaci, díky čemuž je zajištěno perfektní výkon zapalovacího systému. Nabídka obsahuje přes 1 000 druhů kabelů a pokrývá více než 92 % vozidel provozovaných v Evropě. Všechny druhy obsahují silnou izolaci, aby vydržely v chemickém i elektrickém prostředí. Uzávěry NGK Spark Plug jsou pak vytvářeny pro optimální konstantní odpor, který zajišťují vysoce kvalitní keramické materiály, a opatřeny gumovými gumovými pouzdry proti ztrátě napětí způsobovaným vlhkostí.

Zapalovací kabely NGK

Zapalovací kabely NGK s měděným jádrem

Zapalovací kabely NGK s měděným jádrem skvěle potlačují rušení, zároveň jsou však náchylné na korozi. Jejich povrch je proto pocínován a zabalen v silikonové vrstvě, která slouží také jako elektrický izolátor. Tyto zapalovací kabely NGK odolají oleji, plynu a teplotám až 220 °C.

Zapalovací kabely NGK s uhlíkovým odporem

Zapalovací kabely NGK s uhlíkovým odporem potlačují rušení v závislosti na délce vodiče, který je proto u každé auta jinak dlouhý. Sestávají z jádra ze skleněných vláken, která mají silikonovou vnitřní izolaci.

Zapalovací kabely NGK s indukčním odporem

Zapalovací kabely NGK s indukčním odporem mají jádro ze skleněných vláken a fungují podobně jako uhlíkové. Jsou však obklopeny dvojitou vrstvou ze silikonu a tkaninou ze skleněných vláken, což zajišťuje u zapalovacích kabelů NGK stabilitu a ochranu před vysokým zapalovacím napětím.

Lambda sondy NGK

Lambda sondy NGK pomáhají s maximální efektivitou snižovat množství emisí vypouštěných do ovzduší, a jsou přesnější než řada konkurenčních výrobků. I proto je NGK největším dodavatelem lambda sond jak do prvovýroby, tak na trh s náhradními díly. V nabídce jich má téměř 1 000 druhů v kvalitě OE i IAM a pokrývá přes 76 % vozidel na evropském trhu. S více jak 5 univerzálními senzory kyslíku pak pokrývá více než 60 milionů automobilů po celém světě. NGK Spark Plug se zabývá jejich výrobou již od 80. let 20. století a patří k největším průkopníkům, kteří dělají auta se spalovacími motory ekologičtější a efektivnější.

Lambda sonda NGK

Pro zvýšení efektivity má řada dnešních lambda sond NGK keramické ohřívače, které zajišťují dřívější měření hodnot a rychlejší reakce. Řídící jednotka tak může efektivně upravovat směšovací poměr paliva, čímž dojde ke snížení škodlivých látek ve výfukovém potrubí s katalyzátorem. Lambdasondy NGK pomáhají plnit stále přísnější emisní normy, včetně EURO VI, a zároveň optimalizují spotřebu paliva. Pozitivní vliv mají rovněž na životnost katalyzátoru, v němž dochází k redukci škodlivin. Spousta dnešních automobilů má jeden lambda senzor před katalyzátorem a druhý za ním, aby mohla řídící jednotka lépe porovnávat účinnost upraveného poměru.

Lambda sondy NGK z oxidu zirkoničitého

Lambda sondy NGK z oxidu zirkoničitého se využívají jako regulační a diagnostické senzory. Vyznačují se rychlými reakcemi, vysokou teplotní odolností a spolehlivostí i po dlouhém a náročném provozu.

Lambda sondy NGK z oxidu titaničitého

Lambda sondy NGK z oxidu titaničitého jsou rovněž instalovány k regulačním a diagnostickým činnostem. Jsou de facto předchůdcem výše uvedených, výrobci automobilů od nich však upustili. Stále se dají pořídit na trhu s náhradními díly, využívány jsou zejména ve starších vozidlech. Mají krátkou dobu odezvy, dobrou adaptaci na provozní teplotu a robustní - přesto však kompaktní - design.

Širokopásmové lambda sondy NGK

Širokopásmové lambda sondy NGK se používají jak u benzinových, tak u naftových vozů, kde dokážou vytvářet signál úměrný zbytkovému obsahu kyslíku. Mají robustní a kompaktní provedení, velmi krátkou dobu odezvy a rychlé zahřátí na provozní teplotu.

Senzory teploty výfukových plynů NGK

Senzory teploty výfukových plynů NGK sleduje, kolika stupňů dosahují plyny procházející výfukovým ústrojím. Na základě zjištění jsou upravovány jednotlivé provozní procesy, které teplotu výfukových plynů sníží, čímž ochrání jednotlivé komponenty před přehřátím a poškozením. Rozsah měření probíhá mezi -40 °C a 900 °C, NGK senzory přitom pokrývají přes 33 milionů vozidel po celém světě. V autě mohou být senzory instalovány na několika místech, a to před a za turbodmychadlem, před a za katalyzátorem, a před a za filtrem pevných částic nebo třícestným katalyzátorem. V nabídce společnosti jsou jak senzory PTC, tak NTC. Druhé ze zmíněných jsou přesnější, nezvládají však vysoké provozní teploty, pročež jsou v praxi téměř vždy používány PTC senzory výfukových plynů od NGK.

Senzory teploty výfukových plynů NGK

Senzory tlaku sacího potrubí NGK

Senzory tlaku sacího potrubí NGK jsou přímou součástí systému řízení motoru, kde sbírají informace o množství vzduchu, které proudí do motoru. S jejich pomocí pak řídící jednotka upravuje poměr paliva a vzduchu, čímž optimalizuje spotřebu, výkon a snižuje množství emisí. V nabídce NGK je přes 350 senzorů tlaku sacího potrubí, jimiž pokrývá téměř 90 % vozidel na evropském trhu vybavených senzorem MAF. Ve vozidlech se mohou vyskytovat dva druhy senzorů, a sice zmíněný MAF nebo MAP.

Senzor tlaku sacího potrubí NGK

Senzory MAP od NGK

Senzory MAP se nachází v přeplňovaných motorech mezi turbodmychadlem a sacím potrubím, kde měří tlak vzduchu pomocí deformace membrány, v níž jsou integrované odpory. Sílu proudění určuje škrtící klapka a závisí na otáčkách motoru a provozu turba.

Senzory MAF od NGK

Senzory MAF od NGK jsou umístěny mezi sacím potrubím a vzduchovým filtrem v benzinových i naftových motorech. Na rozdíl od MAP senzorů není využíváno pohyblivých částí, ale měření probíhá pomocí proudu. V dieselových motorech se pak používá MAF senzor tlaku sacího potrubí zejména k řízení recirkulace výfukových plynů (EGR ventil).

Snímače rychlosti a polohy hřídele NGK

Snímače rychlosti a polohy hřídele NGK zajišťují správné časování pro vstřikování paliva a zapalování u benzinových motorů. Tento senzor monitoruje rychlost otáčení klikového, případně vačkového hřídele, a posílá řídící jednotce informace, který válec je aktuálně ve zdvihu. Díky tomu může jednotka efektivně načasovat, kdy přesně má palivo do válců vstříknout. Nabídka NGK skýtá přes 570 senzorů, jimiž pokrývá téměř 90 % vozidel na evropském trhu. Vyznačují se jak skvělou přesností, tak dlouhou životností a odolností vůči mechanickému poškození i únavě. Díky správným materiálům lépe snáší vlhkost a netrpí lámáním drátů.

Snímače rychlosti a polohy hřídele NGK

Historie společnosti NGK, výrobce autodílů

Historie NGK je poměrně stará. Píše se rok 1936, když vzniká malá společnost se skromným kapitálem 1 milionem japonských jenů. Od počátku byla specializována na technickou keramiku, která byla hojně využívána právě v automobilovém odvětví. Následujícího roku byla jela výroba naplno a z výrobních linek sjížděly první zapalovací svíčky, jimiž je dnes NGK proslulé. Rostoucí obliba výrobků vedla k rychlé expanzi, která pokračovala i po Druhé světové válce, kdy vznikla "podznačka" NTK. Po roce 1958 spustilo NGK také výrobu keramických řezných nástrojů, jaké se užívaly v celé řadě odvětví.

Roku 1959 otevírá první výrobní závod mimo Japonsko, a sice ve vzdálené Brazílii, čímž položila základy globální expanze. O 7 let později vzniká také společnost v USA, později pak v Malajsii a Indonésii. Druhá polovina 20. století kladla mj. důraz na rychlý přenos informací, což vedlo k velkému rozmachu telekomunikací a zpracování informací. Na tom se NGK podílelo vývojem a výrobou keramických modulů pro elektrická zařízení. V roce 1975 expanduje se svými svíčkami do Evropy, kde nejdříve pronikla na anglický trh, a o pár let později také na německý.

V roce 1982 přidává NGK do své nabídky lambda sondy díly zavedení katalytických konvertorů. Pokračuje expanze do Austrálie a Kanady, začátkem 21. století staví společnost výrobní závod také na blízkém východě. Průběžně získala 100% podíl v americké firmě Wells Manufacturing, která je předním dodavatelem elektronických součástek nejenom v automotive průmyslu. Průběžné rozšiřování nabídky a důraz na vývoj moderních komponentů katapultoval NGK na post největšího výrobce zapalovacích svíček a lambda sond, významné postavení má také v dodávkách svíček žhavících, cívek, různých senzorů a dalších dílů.



Máte zájem o sortiment značky NGK? Můžete ho nalézt pomocí hledácího pole na našem e-shopu.

Autor článku
Jaroslav Peremský
Jsem manažer prodeje a marketingu s mnohaletou praxí v různých firmách a odvětvích. V roce 2016 jsem se rozhodl plně zaměřit svoji pozornost na automobilový průmysl a prodej autodílů. Využil jsem svých zkušeností, které jsem spojil se svými zájmy a koníčky. Mým cílem je posunout laťku v oblasti prodeje autodílů na vyšší úroveň. V praxi jsem více jak 7 let a své nově nabyté znalosti v oblasti prodeje autodílů a spotřebního zboží pro auto-moto mohu díky blogu publikovat a sdílet s Vámi.
AKČNÍ NABÍDKA DUBEN 2024 ATE, SKV, ABS, BREMBO, AUTOROZVODY
KOMPRESORY VALEO AKCE AUTOROZVODY
POKLICE KOL, NOVINKA V NABÍDCE, AUTOROZVODY
VYHODNA DOPRAVA PPL CENA AUTOROZVODY
ČIŠTĚNÍ DPF! BEZ MECHANICKÉHO ZÁSAHU, ŠETRNĚ, EKOLOGICKY! DPFHOLICE