Tato webová stránka používá cookies. Cookies mohou být použity pro marketingové účely, statistické a přizpůsobení služeb individuálním potřebám uživatele. Používáním souhlasíte s použitím souborů cookie.
0 0,00 CZK s DPH
Poslední přidané položky
Celkem
0,00 CZK s DPH 0,00 CZK bez DPH
Přejít do košíku
Sdílet stránku Odesílatel Email příjemce Vzkaz

TRW

Země původu: USA (Cleveland)
Rok založení: 1924
Web: http://www.trwaftermarket.com

 

Kořeny historie americké společnosti TRW sahají až do roku 1901 a proplétají se celým 20. stoletím. Firmu, zabývající se výrobou šroubů, svorníků a čepů, pod jménem Cleveland Cap Screw Company založil David Kurtz a jeho čtyři společníci v Clevelandu.

V roce 1904 dostal svářeč Charles Thompson, tehdejší zaměstnanec továrny, výborný nápad. Podle Thompsonova návrhu mohly být stroje vyrábějící šrouby uzpůsobeny tak, aby zvládly vyrábět nejen šrouby, ale i další prvky jako například ventily pro automobilové motory. Tuto převratnou myšlenku si její autor nenechal pro sebe, ale naopak se s ní pochlubil známému průkopníkovi automobilismu a otci sériové výroby vozů ve Spojených státech - Alexandru Wintonovi. Ten byl Thompsonovým zlepšovákem natolik ohromen a uchvácen, že se rozhodl celý podnik Cleveland Cap Screw Company koupit a na místo generálního ředitele dosadit právě Thompsona.

O čtyři roky později, již pod jménem změněným na Electric Welding Products Company na sebe firma znovu výrazně upozornila jakožto dodavatel prvních dřevěných kol pro legendární vozidlo Ford Model T přezdívaný „Plechová Líza“.

V roce 1915, když Thompson převzal závod od Wintona, se společnost stala předním americkým výrobcem automobilových ventilů.

V roce 1921 firma vyvinula speciální technologie výroby ventilů a představila robustní ventil s označením Silcrome, který umožnil leteckým motorům, aby nepřetržitě a spolehlivě běžely velmi dlouhou dobu, a to bez jakéhokoliv přerušení. Společnost tak rozšířila své portfolio o výrobky určené leteckému průmyslu. V roce 1926 se příjmení tehdejšího generálního ředitele konečně promítlo i do názvu firmy, která se změnila na Thompson Products.

Poslední velká změna se odehrála v roce 1958, kdy se společnost sloučila s Ramo-Wooldridge Corporation se sídlem v Los Angeles, což byl významný dodavatel US Air Force podílející se programu výroby mezikontinentálních balistických raket. Zrodila se Thompson Ramo Wooldridge Inc., pro kterou se později vžila zkratka TRW Inc.

Během 60. a 70. let se TRW zaměřila na vývoj a produkci pokročilých pasivních i aktivních bezpečnostních prvků, především pak elektronicky řízeného antiblokovacího systému ABS, kontrolu prokluzu kol, airbagy aj. A odtud už byl jen krůček ke vzniku dnešní TRW Automotive.

Další významný přelom v dějinách společnosti znamenal rok 2014, kdy bylo oznámeno, že německý ZF Friedrichshafen odkupuje TRW Automotive za bezmála třináct a půl miliardy dolarů, čímž došlo ke vzniku společnosti s globální působností.

TRW Automotive momentálně patří k předním výrobcům celých automobilových systémů a komponentů pro automobilový průmysl. Velká část produkce je věnována i leteckému průmyslu a kosmonautice. Firma TRW navrhla a přímo se podílela na stavbách některých vesmírných observatoří, například Compton Gamma Ray Observatory, Chandra X-ray Observatory nebo Einstein Observatory.

V oblasti auto-moto se TRW Automotive orientuje na produkci brzdových systémů pro motocykly, osobní i nákladní automobily. Nabízí široký sortiment brzd, kotoučů, bubnů, válečků, desek, paken, lanovodů, třmenů, čepů, silentbloků, tyček, táhel či ramen.

Patří mezi hlavní dodavatele součástek pro prvovýrobu i aftermarket a je tak jedním z nejdůležitějších partnerů předních světových automobilek. Mezi nimi můžeme uvést například Alfu Romeo, Aston Martin, Audi, Bentley, BMW, Cadillac, Daihatsu, GM, Toyotu, konsorcia Fiat-Chrysler či Renault-Nissan a další. TRW Automotive se rovněž zaměřuje na segment prémiový, neboť stranou jeho zájmu nezůstává ani produkce systémů pro sportovní vozy. Tyto autodíly se vyrábějí z hliníku a kompozitních materiálů s důrazem na vysokou spolehlivost a jednoduché a precizní provedení.

TRW Automotive se vždy koncentruje na využití moderních materiálů i propracovaný software. Odkaz na historické dědictví TRW Automotive a současně moderní a inovativní přístup, to jsou dva primární pilíře firemní filosofie.

V roce 2012 TRW Automotive zaměstnávala více než 122 000 lidí, v současnosti (r. 2016) přibližně 140 000. Působí v mnoha zemích po celém světě, Českou republiku nevyjímajíc. Divize TRW Automotive Czech se závody v Benešově, ve Frýdlantu, v Jablonci a ve Staré Boleslavi byla roce 2015 čtyřicátou osmou největší českou firmou a také nedílnou součástí nadnárodní korporace ZF TRW.

Produkty se značkou TRW najdete i u nás v e-shopu. Budeme potěšeni, když si v našem pestrém sortimentu vyberete i vy.

A jaké autodíly TRW vlastně nabízí?

Brzdy, kotouče, bubny, válečky a desky TRW

Vše, co souvisí s brzdovým systémem, s jeho jednotlivými komponenty a s bezpečnou jízdou vůbec, nese značku TRW. Již v roce 1999 koncern TRW pohltil společnost Lucas Varity a tak není divu, že mnozí zákazníci si mohou některé součástky spojovat ještě s tímto výrobcem. Ať tak či tak, rozhodně se jedná o prémiového dodavatele, na jehož autodíly se spoléhá téměř celý automobilový svět.

Brzdové kotouče

jsou hlavní součástí kotoučové brzdy. Dalšími součástkami jsou brzdový třmen, brzdový píst a brzdové destičky. Přenos brzdné síly na kotoučovou brzdu se u silničních vozidel uskutečňuje obvykle pomocí hydrauliky, která způsobuje přítlak brzdových destiček na kotouče.

Výkon a životnost brzdových kotoučů závisí jednak na kvalitě ocelolitiny použité při výrobě, jednak na technologických postupech aplikovaných tamtéž. Důležitá je přesnost dodržování stanovených parametrů a finální vyvážení kotoučů.

Při výběru pozornost věnujte především správného typu kotoučů určených pro přední nápravu, neboť ta je z celého brzdového systému zatěžována nejvíce. Můžeme říci, že obecně platí: čím je vyšší výkon motoru vozu, tím by měly být účinnější i brzdy.

Existuje více druhů brzdových kotoučů: pevné, plovoucí, s vnitřním chlazením i bez něj, plné, děrované nebo drážkované. Najdete je i pod značkou TRW - o různé síle, s různým centrovacím průměrem, s různým počtem děr atd. Prostě na své si přijde úplně každý.

Brzdové destičky

obecně se skládají ze dvou částí : třecího materiálu a uchycujících částí, k nimž je třecí materiál upevněn (zadní destička). Nejdůležitějším prvkem brzdové destičky je třecí materiál. Vyrábí se ze speciální směsi, jejíž přesnou „recepturu“ si každý výrobce chrání jako oko v hlavě. TRW není výjimkou. Směs pocházející z jejích laboratoří se vyznačuje stabilním koeficient tření a špičkovým brzdným výkonem za jakýchkoliv podmínek. A to tak, aby s přehledem plnila bezpečnostní normu ECE R90.

Někdy - jako v případě brzdových destiček TRW - je jejich součástí i tenká vrstva materiálu, která slouží k odpružení, k pohlcení vibrací a k izolaci destičky od brzdového pístku.

V roce 2013 uvedla TRW na trh brzdové destičky opatřené inovativní vrstvou Cotec. Při jejich výrobě sáhla TRW po technologii tzv. scorchingu. To je proces, při němž je za pomoci dotyku rozžhaveného plátu odstraněna vrchní vrstva destiček. Ta bývá příčinou první tupé odezvy brzd ihned po montáži nových destiček. Z toho plyne jejich značná výhoda: vysoké třecí síly dosahují již v záběhu při prvním brzdění.

Další novinkou TRW jsou brzdové destičky, které obsahují kompozitní třecí materiál DTEC s nízkým stupněm možného obroušení. Brzdy těmito autodíly vybavené fungují spolehlivě při všech teplotách, při jakékoliv rychlosti a zachovávají čisté disky, neboť se nezanášejí brzdovým prachem.

Litinové brzdové bubny

jsou alternativou brzdových kotoučů. V některých případech se mohou oba systémy dobře doplňovat. Často můžeme vidět vozy, které mají vpředu standardně namontované kotoučové brzdy s vnitřním chlazením a vzadu bubnové brzdy.

Jako originální vybavení nacházejí uplatnění v mnoha populárních modelech jako např: Ford Focus, Renault Clio nebo Mitsubishi Colt.

Při montáži bubnových brzd TRW slibuje úsporu času. Brzdové bubny s integrovaným ložiskem odstraňují možnost dopustit se chyby při volbě nesprávného ložiska. Což jistě ocení nejedni z mechaniků, tím píše netrpělivých majitelů aut.

TRW také dodává celé sady brzdových destiček, které vždy obsahují kompletní obložení pro celou nápravu (2 kotouče).

Převodky řízení TRW

převádí otáčivý pohyb volantu a jeho hřídele na natáčení kol do rejdu, a tak mění směr jízdy vozu. Podle druhu převodu rozlišujeme mechanické převodky řízení na:

  • hřebenové
  • maticové
  • šnekové

Firma TRW vyrábí více typů těchto převodek řízení. Jedním z nejčastějších druhů jsou hřebenové. Můžeme na ně narazit u vozů koncernu Volkswagen (Škoda Fabia, Octavia, VW Sharan, VW Bora, VW Golf, Seat Leon), dále pak u modelů automobilky Ford (Mondeo, Galaxy, Focus C-Max, Ka) a samozřejmě i u mnohých dalších.


Pastorek těchto převodek je uložen ve skříni a s pomocí ocelové pružiny je přitlačován na šikmé ozubení hřebenové tyče, aby řidič mohl snadno ovládat volant. Utěsnění protiprachovými manžetami zamezuje nečistotám, aby pronikly dovnitř mechanismu. Další produktovou řadou firmy je sada s označením TRW Proequip, která poskytuje záruku nejvyšší kvality. Jde o specializovaný program pro těžká užitková vozidla, jehož součástí jsou i převodky řízení s recirkulačními ložisky pro řízení těchto automobilů. Řidiči si mohou vybrat ze dvou variant. Zvolit mohou originální typ převodky řízení s označením TRW TAS, respektive mohou vsadit na převodku řízení nové generace, která je určená do prostředí s vysokými tlaky - TRW THP. Této sady využívají například renomované automobilky DAF, SCANIA, Dennis nebo Volvo.

Tlumiče TRW

Tlumiče jsou v podstatě hydraulická kapalinová, plynová nebo kombinovaná plynokapalinová čerpadla, která pomáhají efektivně regulovat prudké nárazy pružin a závěsu vozidla při dotyku s vozovkou.

Spolu s vyrovnáváním těchto nárazů a vibrací je klíčovou rolí tlumičů zajistit neustálý kontakt pneumatik s povrchem terénu, což vozu poskytuje bezpečný pohyb, stabilitu a ovladatelnost. Tlumiče rovněž znamenají nezanedbatelný přínos pro cestující v podobě vysokého komfortu během jízdy.

Proces tlumení do značné míry závisí na materiálu použitém pro výrobu tlumičů. Je nutné, aby materiál absorbující nárazy byl schopen eliminovat či redukovat oscilace v širokém rozsahu frekvencí. Tlumiče - tak jako každý jiný extrémně namáhaný autodíl - musí pracovat v poměrně velkém rozmezí teplot, takže i tento parametr je nutné brát při jejich navrhování a výrobě v úvahu.

Všechny tlumiče sice vycházejí ze stejného principu, nicméně různé typy vozů, jejich účel a konstrukce odpružení vyžadují individuální přístup při jejich konstrukci. Nejjednodušší a nejčastěji používanou variantou jsou konvenční teleskopické tlumiče.

Pružinové tlumiče pak vykazují určité vlastnosti teleskopických i vzpěrových tlumičů. Jejich mechanismus je podobný jako u vzpěrové varianty, ale nejsou určeny pro vysoké boční zatížení.

Další detailní informace o těchto nepostradatelných součástech každého automobilu přinášíme v článku s názvem Tlumiče pérování.

TRW disponuje bohatou nabídkou tlumičů, které vynikají vyspělou konstrukcí a vysokou kvalitou. To potvrzují i výsledky náročných testovacích procesů. Pro výrobu jednotlivých komponentů tlumičů v TRW používají inovativní materiály z polymerů vyztužených korozivzdornou ocelí, hliníkem a skelnými vlákny, které podstatným způsobem napomáhají snížit hmotnost součástek, zvýšit jejich pevnost a prodloužit životnost.

Přední i zadní tlumiče musejí splňovat velmi přísné požadavky a interní firemní normy. Díky těmto vysokým standardům produkty s označením TRW převyšují většinu konkurenčních výrobků, o čemž svědčí i skutečnost, že pokrývají 98 % evropského vozového parku.

V rámci výstupní kontroly dochází k testování:

  • při nízkých a vysokých rychlostech, což umožňuje optimalizovat parametry tlumičů
  • trvanlivosti produktů
  • ověření přesnosti výroby
  • optimalizace výkonu

Produktové řady Performance Gas a Hydraulic Plus amerického výrobce TRW zahrnují jak přední, tak i zadní tlumiče nárazů, konvenční tlumiče i MacPhersonovy vzpěry nebo tlumiče řízení. Nejnovější technologie použité při výrobě vedou ke zvýšení jízdního pohodlí posádky vozu a ke snížení opotřebení tlumičů. K tomu přispívá např. speciálně tvarovaný teflonový pístní kroužek, který významně zlepšuje kompaktnost pístu a vnitřní trubice. Perfektního utěsnění, které opět prodlužuje životnost produktů, dosáhl výrobce s pomocí velmi nízké hodnoty drsnosti (méně než 0,08 mikronů) povrchu. Permanentní mazání těsnění zase účinně snižuje úroveň tření tlumičů. Elastické kovové disky pak zvyšují citlivost tlumení, zatímco silné pojistné a kompresní ventily umožňují vypořádat se i s extrémními podmínkami.

Řada TRW tlumičů Proequip představuje velký výběr produktů pro majitele těžkých užitkových vozů. Správná volba umožní optimalizovat výkon, účinnost i bezpečnost vozidel. Proequip mimo jiné znamená vylepšení v podobě o 20 % hladšího povrchu pro snížení tření, což opět vede k výraznému prodloužení životnosti.

Na vývoji a zdokonalování výrobků se podílí více než 4000 designérů a techniků po celém světě ve více než 25 zemích. Díky jejich odborným zkušenostem a vysokému výkonu je dnes TRW dodavatelem těch nejpokročilejších typů tlumičů.

Posilovače řízení TRW

Posilovač řízení je elektrický systém (EPAS či NSK EPS) nebo hydraulický mechanismus (servořízení). Usnadňuje řízení vozu tím, že pomáhá snižovat ovládací sílu vynaloženou řidičem k otáčení volantu.
TRW nevyrábí jen samotné posilovače řízení. V sortimentu firmy jsou i čerpadla posilovače řízení - jejich produkce pokrývá v celé Evropě více než 87% trhu.

Silentbloky ramen a náprav TRW

Silentbloky jsou pryžová, popř. gumo-kovová lůžka pro přední nebo zadní ramena nápravy nebo čepů ramen. Pohlcují vibrace a pomáhají snižovat hladinu hluku.

Silentbloky firmy TRW patří společně s těmi od značek LEMFÖRDER, Febi a Meyle k nejvyhledávanějším na trhu. Silentbloky TRW bývají často instalovány již v prvovýrobě, kde se s nimi můžeme setkat např. u značek Škoda nebo Volkswagen.
Silentbloky firmy TRW lze jednoduše zakoupit pro dlouhou řadu starších i moderních vozidel; vyrábějí se s různým vnějším i vnitřním průměrem, s různými rozměry i hmotností, pokaždé však v prvotřídní kvalitě. Jaké jsou jejich největší výhody?

  • zajišťují akustický komfort pro řidiče a cestující
  • nabízejí vynikající trvanlivost díky pečlivému testování pevnosti
  • poskytují dlouhodobý bezúdržbový výkon
  • unikátně navržený test pružnosti zaručuje jejich bezchybné fungování i v tom nejnáročnějším terénu

Táhla TRW

Táhla řízení slouží k přenášení mechanického pohybu. Na konci táhel se nacházejí koncovky pro kloubové spoje, které jsou opatřeny čepy nebo šrouby. Pro jejich pohyb jsou používány tři typy koncových ramen. První je jednoduché, které umožňuje jen jeden stupeň volnosti. Dvojitý kloub má dva stupně volnosti, z čehož jeden kloub je vždy v ose táhla. Univerzální kloub je kulovitý a dovoluje táhlu pohyb do všech stran. Čep je součástí hřídele a slouží umožnění otáčivého pohybu. Může mít polohu jak vertikální, tak horizontální. Vyrábí se rovněž hřídelový kloub, který je namontován na klikové hřídeli. Kromě otáčení dovoluje i kývavý pohyb.

Kompletní táhlo řízení se skládá z vnějšího kulového kloubu a vnitřního kulového kloubu (axiálního táhla).

Táhlo řízení spojuje hřeben řízení s těhlicí kola a slouží k přenosu síly určené jednak k natáčení předních kol, jednak síly, která vzniká jako její přímá reakce.

TRW vyrábí jak samotná axiální táhla řízení, tak celé hlavy příčného táhla řízení. V rámci svého programu pro těžká užitková vozidla (Proequip Heavy Commercial Vehicles) rovněž nabízí:

  • sloupky řízení
  • řídící tyče
  • zesílené hlavní páky řízení (Pitman)
  • stabilizační tyče
  • torzní (zkrutné) tyče

a mnohé další produkty špičkové kvality, na něž spoléhají řidiči na celém světě.

Třmeny TRW

Třmeny jsou nezbytnou součástí brzdových systémů automobilu. Uvnitř třmenu je namontovaný brzdový písty, které při brzdění přitlačují brzdové destičky k brzdovému kotouči. Je tedy zřejmé, že třmeny se používají především u kotoučových brzd.

Nejstarší kotoučové brzdy byly vybaveny pevným třmenem, nověji se používají spíše třmeny plovoucí. TRW svým zákazníkům dodává jak třmeny či držáky třmenů, tak například i celé sady určené pro jejich kompletní opravu.

A pozor, to ještě není z produkce TRW zdaleka všechno. Porozhlédněte se v našem e-shopu a popřemýšlejte, zda v blízké době nebudete potřebovat některé další komponenty pro brzdový systém vašeho miláčka: hadičky, válečky, pakny, čelisti a válce...