Tato webová stránka používá cookies. Cookies mohou být použity pro marketingové účely, statistické a přizpůsobení služeb individuálním potřebám uživatele. Používáním souhlasíte s použitím souborů cookie.
0 0 CZK s DPH
Poslední přidané položky
Celkem
0 CZK s DPH 0 CZK bez DPH
Přejít do košíku

Země původu: Slovensko
Rok založení: 2009
Web: https://galia.sk/

Galia | Odnímatelná i pevná tažná zařízení

Galia je největší slovenský výrobce tažných zařízení, která uzpůsobuje přímo pro konkrétní vozy. Vynikají velmi dlouhou životností a odolností vůči mechanickému opotřebení i korozi, na což společnost dává 10letou záruku. Tažná zařízení Galia lze kdykoliv sundat, nebo je přidělat napevno v závislosti na četnosti užívání. Pokud tedy potřebujete jednou za čas připevnit stojan na kola nebo připojit karavan, nemusíte mít rameno nainstalované pořád. Všechny produkty Galia splňují evropskou homologaci a odpovídají přísným standardům.

Tažné zařízení Galia napevno nebo odnímatelné

V nabídce společnosti se nachází dva druhy tažných zařízení, respektive ramen. Jedno je s konstrukcí ve voze spjato pomocí dvojice šroubů napevno a k jeho montáži i demontáži potřebujete nářadí - stačí klasický klíč, případně momentový pro pohodlnější a rychlejší otáčení šrouby. Druhý typ je však mnohem oblíbenější. Jeho konstrukce má upínací páčku, která umožňuje pohodlné připojení nebo odpojení během několika sekund bez využití nářadí. Obě varianty přitom mají homologaci dle směrnice ISO 9001:2008, EHK 55, (94/20/ES) a atest 8SD MDČR i E27, (e27) nebo 27MD.

Tažné zařízení Galia - pevné

Tažné zařízení Galia - pevné je základním produktem, který je cenově velmi dostupný. Funguje na velmi jednoduchém principu, kdy se ke konstrukci instalované v zadní části vozu přichytí tažné rameno pomocí dvou šroubů. K jejich utažení je nezbytný klíč, během chvíle však máte "kouli" připravenou k provozu. Ačkoliv se jedná o konstantní uchycení, lze tažné rameno kdykoliv demontovat a schovat do vozu stejně jako níže zmíněný "bajonet".

Takovéto provedení je na trhu běžně dostupné od řady jiných výrobců, často jsou však i násobně dražší než tažná zařízení společnosti Galia. Ta přesto neztrácí na kvalitě – naopak se vyznačují odolností a dlouhou životností. Povrch skrutkového tažného zařízení je pozinkovaný a důkladně kalený, čímž se stává extrémně odolným proti korozi a jiným vnějším vlivům. Cena je více než zajímavá, pro některé vozy vychází tažné zařízení Galia kolem 1 500 Kč.

Galia tažné zařízení skrutkové typ A

Tažné zařízení Galia Bajonet

Tažné zařízení Galia Bajonet se těší mezi řidiči velké oblibě zejména díky jednoduché instalaci. Rameno tažného zařízení nemusí být na autě instalováno pořád, ale pouze v momentech, kdy potřebujete zaháknout přívěs nebo třeba stojan na kola. Instalovaná konstrukce do zadní části vozu má uprostřed otvor, do něhož se tažné rameno nasune, otočí tak, aby do sebe mechanismus zapadl, a nakonec ho zpevníte pomocí stlačné páčky.

Společnost Galia má na toto odnímatelné tažné zařízení patent a je jedinou, kdo ho smí v této podobě používat. Na trhu však existuje řada konkurentů, která dělá tažná zařízení obdobně. V tomto případě se nicméně jedná o čistě slovenskou společnost, jejíž výrobky lze bez nadsázky označit za dobrou investici. Jejich životnost se pohybuje v řádech desítek let, zatímco na odolnost proti korozi získáváte 10letou záruku.

Galia tažné zařízení bajonetové typ C

Tažné zařízení Galia Bajonet má spoustu výhod

Velkou výhodou tažného zařízení Galia Bajonet jsou až 3 bezpečnostní prvky, které zamezují uvolnění ramene s koulí - kdyby došlo k poškození mechanismu, udrží ji i jediný bezpečnostní prvek. Manipulace přitom nevyžaduje žádné technické znalosti ani sílu, tažné rameno lze nasunout velmi jednoduše a bez ušpinění rukou. Po demontáži ramene stačí otvor v nárazníku zakrýt gumovou zátkou, aby nedocházelo k degradaci nebo korozi konstrukce. Kouli pak zakryjete krytkou, aby nedocházelo k působení vnějších vlivů, zejména vlhkosti, ale také mechanickému poškození v případě, kdy s ramenem například hodíte.

Namontovat si tažné zařízení sám, nebo v servisu?

Protože není tažné zařízení standardní výbavou vozů, musí se instalovat dodatečně jako příslušenství. Platí však jistá pravidla a také zákonná povinnost takto upravené vozidlo "prohnat" STK a nahlásit na příslušný úřad. Někteří zručnější řidiči si mohou celé tažné zařízení nainstalovat sami - nejedná se pouze o samotné přípojné rameno, ale o celou konstrukci, jíž je třeba schovat pod zadní nárazník nad oblast výfuku. Montáž vyžaduje rovněž natažení elektrických kabelů kvůli přípojce z tahaného vozíku (tohle je nezbytné, i kdybyste jej využívali pouze na nosič kol).

Nemáte-li s instalováním tažného zařízení v autě zkušenosti, přenechte raději záležitost autoservisu. Například u českých Škoda Octavia zabere tento proces zhruba 3 hodiny i zkušenému automechanikovi. Za práci sice vynaložíte nějaké peníze navíc, odpadne vám však "špinavá práce" a starosti, zda-li jste montáž provedli správně. Postaráno bude rovněž o natažení elektrických drátů a instalace přípojky. Některé servisy pak nabízí zajištění STK za zvýhodněnou cenu, a rovněž nahlášení na úřad.

Kup tažné zařízení k autu, Galia zasadí strom

Ve snaze snížit uhlíkovou stopu a pomoct životnímu prostředí zasadí společnost Galia strom za každé vyrobené a prodané tažné zařízení. Činí tak od roku 2019 v oblastech, kde stromy normálně nerostou, a jejich výsadba nejenom čistí vzduch, ale zároveň snižuje lokálně teplotu a zalesňuje „neobyvatelné“ oblasti. Ve své výrobně pak používá k napájení solární panely, které si nechala instalovat na střechy a v okolí budov. Je jich dostatečné množství k pokrytí 100% spotřeby elektrické energie, a její nadbytek je dále využíván k vytápění prostor.

Historie Galia, výrobce tažných zařízení

Značka Galia byla založena v roce 2009 jako výrobce tažných zařízení, s nimiž si velmi rychle získal zájem řidičů i automechaniků. Postupná expanze vedla ke zbudování dnešního výrobního závodu v obci Vlachy v severní části středního Slovenska. Výrobce Galia zastává už řadu let ekologickou výrobu, kdy využívá k provozu továrny vlastní fotovoltaické elektrárny zbudované na střeše budov a kolem nich. Dodnes představila pouze dva druhy tažných zařízení, a to výše popsané skrutkové a bajonet.

Akce říjen